Een .bat beveiligen gemaakt met kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
145
Hoi

Ik heb een programmaatje geschreven in een .bat bestand , je klikt erop en dat wat ik wil in het bestand gaat gebeuren bv. start chrome .. open google ... sluit na enkele seconden chrome .
Het werkt maar nu wil ik dit beveiligen omdat ik niet wil dat anderen de tekst kunnen lezen en of veranderen .
Ik heb het al in office ( word) geprobeerd om een document te maken en deze te beveiligen, en eenmaal opgeslagen de .docs te veranderen in .bat maar helaas dat werkt niet ( een tel zie je wel dat cmd word opgestart maar direct weer weg )

Wie heeft er een optie ??
 
Ik verwacht dat je dat zo niet gaat lukken.
Een .bat bestand is nu eenmaal een tekstbestand dat direct geïntrepreteerd wordt.
Verberg je de tekst, dan weet het OS ook niet meer wat er staat.
Het enige wat eventueel zou kunnen werken is om de eigenschap hidden van het bestand te gebruiken. Dan zie je het bestand in verschillende situaties niet meer. Als je het precies aanroept dan werkt het volgens mij wel.

.bat bestanden is nog een overblijfsel van DOS.
 
Oke het is mij gelukt met convert batch to exe heel simpel :)
En ja @edmoor je hebt gelijk het is een opdrachtenbestand maar mijn kennis van programmeren en dergelijke is minim dus vergeef mijn misser ......
En @chrissie123 dank voor je tip het is mij hiermee gelukt na het zien van een youtube filmpje waar het simpel is uitgelegd...
Dus zie je @ kostenzer het lukt wel ondanks dat het "oude DOS " is

Bedankt alle voor jullie snelle antwoord

Ron
 
En ja @edmoor je hebt gelijk het is een opdrachtenbestand maar mijn kennis van programmeren en dergelijke is minim dus vergeef mijn misser ......

Geen probleem :)
 
Jep, je hebt gelijk, alleen het is geen tekstbestand meer. Dit kun je niet meer aanpassen zonder terug te gaan naar je tekst bestand en dan weer te compileren
 
Jep, je hebt gelijk, alleen het is geen tekstbestand meer. Dit kun je niet meer aanpassen zonder terug te gaan naar je tekst bestand en dan weer te compileren

Daar heb je een punt .... maar eenmaal gemaakt hoef ik het niet meer te veranderen want het werkt als een Tierelier .. :)
 
Jep, je hebt gelijk, alleen het is geen tekstbestand meer. Dit kun je niet meer aanpassen zonder terug te gaan naar je tekst bestand en dan weer te compileren

Dat is met programma's altijd zo.
 
Iemand enig idee of Kick nog bestaat. Gebruikten we vroeger om de batchfiles mee te encrypten.
 
De enigste Kick die ik me nog kan herinneren was een voetbalclub uit de omgeving hier ..... :)
 
En daar kreeg je wel een kick van? :p
 
Oke weer even serieus ... dat converteren lukt wel nu nog even kijken of ik het .exe bestand kan beveiligen tegen copieeren , dat betekent eenmaal geïnstalleerd dat een ander het niet kan copieeren en weer verder kan geven aan anderen .... als je snapt wat ik bedoel ..... dat geeft mij een Kick :)
 
Een exe kun je in principe altijd doorgegeven... lijkt me... om hem te laten werken heb je toch relatief redelijk wat rechten nodig... (is er een slimmer persoon die wel weet of het zo kan... via rechten?)
Wat je zou kunnen doen... zet hem op een (" verborgen"?) gedeelte van een server en roep hem aan met een 2e exe (bat -> exe methode....)die alleen de belangrijke exe laat starten...
Deze drempel is voor de meeste mensen te hoog om er verder iets mee te kunnen....
 
Dank je wel Andre@home zolang ik het in prive sfeer gebruik is het niet nodig om het te beveiligen , maar ik denk eraan om het te "verkopen" en dan zou ik graag zien dat het dan niet gecopieerd kan worden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan