Na Creators Update: User Profile Service verhindert het aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Na de Creators Update te hebben binnengehaald en geïnstalleerd (tenminste , ik dacht het die was, grote update die heel veel tijd kostte) kan ik niet meer inloggen: User Profile Service verhindert het aanmelden, gebruikersprofiel kan niet worden geladen.
Gezien de vele via google gevonden items hierover een vaker voorkomend probleem ook bij vorige W-versies tot 7 en Vista aan toe. Oplossing begint steeds met aanmelden in safe modus, maar dat werkt nu ook weer niet goed: ik kom met F8 toch steeds weer in het gewone aanmeldscherm. Ik zie wel een procedure om een nieuw wachtwoord aan te maken als je het huidige vergeten bent, maar ik vermoed dat dat niet de oplossing is???

Een eerdere poging paar weken geleden om de update te installeren liep vast. Toen kreeg ik de mogelijkheid aangeboden om de vorige versie te herstellen wat ik ook gedaan heb. Nu kan ik helemaal niks.
 
Als je fastboot aangezet hebt is de knop om te onderbreken volgens mij F2. Worst case kun je in je BIOS meestal fast boot tijdelijk uitschakelen om bij het startmenu te komen.

Als je een andere werkende windows 10 computer hebt wil het soms ook wel eens helpen om de harddisk in de andere computer te hangen en de default user directory over te zetten van de werkende PC. Verder zijn de oorzaken van dit probleem blijkbaar zo divers dat het moeilijk is om direct een beter antwoord te vinden.
 
Nou breekt mijn klomp. Opgestart nu met F2, leek niks te helpen want ik kwam opnieuw in het gewone startscherm. Maar nu pakt hij het wachtwoord wél.....waarna hij meteen aan het configureren ging van de Creators Update. Dat kostte maar 1 of 2 minuutjes.
Was de configuratie misschien ergens blijven steken voordat hij goed afgerond was? En kwam ik er daarom niet meer in?
Eerst nu maar eens wat achterstallig werk gaan doen voordat ik afsluit en misschien opnieuw inlogproblemen krijg. Update paar uurtjes later: Alles lijkt nu weer in orde, ik beschouw het dus maar als opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan