m4p converteren naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbruin

Verenigingslid
Lid geworden
7 jun 2002
Berichten
24
beste mensen,

In het verleden heb ik wat muziekbestandjes (3 muzieknummers van een CD) gekocht bij iTunes en afgespeeld via iTunes.
Nu wil ik deze muziekbestanden, met de extensie m4p, graag converteren naar mp3.

Ik heb het al geprobeerd met een programma dat "Noteburner iTunes DRM Audio Converter" heet, maar dat dwingt mij om
40 euro uit te geven om die paar bestandjes van mij te converteren. En dan is het nog maar afwachten of dat lukt.

Weet iemand een andere (kostenloze) oplossing ?

Of kan ik het wel vergeten ? :shocked:

Met vriendelijke groet,
Frank Bruintjes
 
Je kunt ook de instructies volgen hier, dus vanuit iTunes een MP3 versie exporteren ("Method 1").
Heet daar (in de NL-versie) overigens: Bestand -> Nieuwe versie aanmaken -> Versie voor MP3 aanmaken
[of rechtsklikken op het bestand in de iTunes bibliotheek en kiezen voor "Versie voor MP3 aanmaken"]
[vooropgesteld natuurlijk dat je de import-instellingen al op MP3 had gezet, zie instructie. Ik heb overigens aangepaste MP3 instellingen gedaan, dus hogere bitrate (320kbps) dan standaard.]

Ik heb zojuist zo'n MP3 bestand gemaakt, en die kwam (onder XP) terecht in de map
C:\Documents and Settings\tijs\Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\iTunes Media\Music\10cc\The Very Best Of 10cc
Dus in een submap onder Muziek\iTunes\iTunes Media met submap artiestennaam en daar in submap albumnaam

Overigens: Omdat iTunes standaard geconverteerde bestanden meteen opneemt in de bibliotheek staat mijn nummer nu 2x in die lijst, namelijk 1x in de originele vorm en 1x in de nieuw-aangemaakte versie. Daar is de nieuw-gemaakte versie natuurlijk ook weer uit te halen, maar zorg er dan voor dat het bestand alleen uit de bibliotheek verdwijnt maar niet van de harddisk wordt gewist.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De iTunes manier is toch wel ingewikkeld hoor Tijs. Die Onlinevideoconverter-link van krolik gebruik ik zelf vaak, maar ik werd hier laatst gewaarschuwd dat het nare popups geeft. En toen ik m'n popupkiller een keer uit had staan, zag ik die ook; ineens een Flashplayer update van een onbekende bron, en de eeuwige Mackeeper advertenties.. Dan moet je wel weten wat je wel en niet moet doen..

Hier dus nog een online converter alternatief: http://www.filezigzag.com/ConvertFiles.aspx

Maar een popupkiller kan dus meestal geen kwaad..
 
beste mensen,

Dank voor jullie tips.
De tip van het converteren binnen iTunes heb ik uitgeprobeerd. Dat leek goed te gaan, maar uiteindelijk kreeg ik de melding
dat mijn bestanden met DRM beveiligd zijn en dat converteren niet gaat.
Ook heb ik nog truukje geprobeerd van branden van de bewuste bestanden naar een CD, maar daar liep ik tegen dezelfde blokkade
aan.
Ook onlineconverter.com kwam met een soortgelijke melding.

Ik heb de strijd gestaakt. En leg me erbij neer dat ik die bewuste bestanden (het zijn er een paar meer dan ik dacht) maar in iTunes
blijf afspelen en ik iTunes maar op mijn computer laat staan.

Niettemin bedankt voor jullie tips. Ik leer er altijd weer wat van! :)
Met vr gr
Frank Bruintjes, Kampen
 
Hmm... Ik had begrepen dat iTunes Store al sinds (iets van) 2013 geen DRM beveiligde bestanden meer 'levert'. Dus als die paar aanschaffen recent zijn gedaan, dan verbaast het me dat die (toch) DRM beveiligd zijn... Zijn ze echter van 2013 of ervoor, dan ben ik niet verbaasd, natuurlijk.

Tijs.
 
Ietwat flauwe 'truc', is om de bestanden naar CD te branden vanaf iTunes en dan de tracks op die CD 'terug' te rippen naar MP3 (bijv. vanuit iTunes zelf ;)). Wordt hier beschreven voor MAC, maar de werkwijze zal (ong.) hetzelfde zijn in Windows.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan