VPN op Synology met Ubee 3200 modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo beste helpers,

Zit met een vreemde puzzel, in het verleden (half jaartje ong.) heeft het altijd probleemloos
gewerkt. VPN op mijn synology... Nu geven alle opties VPN (L2TP, OpenVPN en PPTP niet
meer thuis na verbinden via mijn WAN adres ! Het lijkt iedere keer fout te lopen op dat
IP adres, want als ik in mijn eigen netwerk (192.168.178.17) de NAS opzoek om een VPN
verbinding te maken pakt hij direct de verbinding. Probeer ik nu echter verbinding met
men WAN adres te maken, dan reageert hij niet of geeft de melding L2TP server reageert
niet, neem contact op met de beheerder...

In mijn modem staan volgens mij alle poorten (goed) geforward (zie bijlage)
Kan het zijn dat het Ubee modem poorten heeft geblokkeerd vanwege dubbel gebruik ?
Heb hier ook ergens iets van gelezen, dat ISP op hun routers bepaalde kanalen blokkeren
of niet vrijgeven...

Wie kan mij de weg wijzen:D Ik zit er al veel te lang naar te turen en zie vast een domme
doch simpele instelling over het hoofd...:rolleyes:
Heb ook de Gateway opties goed staan volgens mij..

Alvast dank voor de tips

Groetjes,

Remy
Port forwarding.jpg
Gateway.jpg
 
Bedenk wel dat je je externe adres moet gebruiken vanaf een andere Internet-verbinding dan die van jezelf (bijv. mobiel Internet, de Internet-verbinding van de buren etc.), dus je mag niet verbonden zijn met je thuisnetwerk.

Je kunt trouwens je portforwarding (alleen de TCP poorten) op het maken van verbinding testen (dat moet wél vanaf je thuisnetwerk gebeuren) op http://www.canyouseeme.org
In je schermafdrukken zie ik (o.a.) de TCP poorten 5000 , 1194 en 1723 staan, dus die poorten zou je, apart natuurlijk, vanaf die site kunnen invullen bij "Port to Check" en dan klikken op "Check Port"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@ Tijs,

Ik ben er vergeten bij te zeggen dat ik het idd heb geprobeerd op een andere Wifi hotspot en van
diverse andere IP adressen. Geen resultaat helaas... en ik heb via de link gecheckt en poort 5000
is probleemloos te bereiken, alleen 1194 en 1723 kan hij niet bereiken...:confused:

Houdt mijn ISP deze tegen !?
 
Dan kun je beter even een poortscan doen van je Synology NAS, vanaf je thuisnetwerk.

Download en installeer SoftPerfect Network Scanner en start het programma.
Klik, na het starten, op Continue.
Maak de IPv4 From: en To: aan elkaar gelijk, namelijk 192.168.178.17
Kies Options -> Program Options -> klik tabblad Ports -> zet het vinkje in "Check for open TCP ports", en vul er onder in: 5000, 500-2000 , daarna in tabblad Additional aanvinken: "Lookup network card vendor" en daarna op OK klikken.
Klik de knop "Start Scanning". Je krijgt (eenmalig) een vraag over het downloaden van een database met network card vendors. Klik op OK
Zodra het scannen klaar is, kijk welke poorten als 'open' gevonden zijn. Leg die naast de poorten die je geportforward had.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thanx,

Ga ik straks ff proberen..:thumb:
 
Zijn de netwerkpoorten die bij TCP poorten staan dus open !? of moeten deze poorten ook
alleen maar met het TCP protocol geforwarded zijn in mijn router ?
want volgens dit programma zijn 1194 en 1723 wel vrij gegeven.. of zie ik dit verkeerd?

Networkscanner.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ubee -> Ziggo. Voor zover mij bekend wordt er niks geblokt. We doen wel spannender dingen over deze verbindingen bij klanten.

Extern IP is toevallig gewijzigd???
 
Ubee -> Ziggo. Voor zover mij bekend wordt er niks geblokt. We doen wel spannender dingen over deze verbindingen bij klanten.

Extern IP is toevallig gewijzigd???
:D :D

Externe IP is nog steeds hetzelfde als het goed is.. Kan namelijk ook extern bij mijn NAS op poort 5000, NZBget is ook extern te benaderen via de bekende
poort... Alleen de 1194, 1723 etc voor VPN blijft hij weigeren....:confused:

Kan overigens wel via mijn interne netwerk mijn NAS benaderen door het WAN adres in te typen, kan dit wel ? Omdat Thijs aangaf dat je niet via je eigen
interne netwerk geen verbinding zou krijgen...! Zo kan ik bijv. diverse apps (DSFILE, VIDEOSTATION) wel benaderen op mijn WAN adres op mijn Androidbox,
omdat ik deze wel eens meeneem naar andere locaties en daar staat dus standaard mijn WAN adres ingevuld, en deze verbinden zonder moeite...:rolleyes:


eigen netwerk domein
 
Ik heb zelf even te veel om handen om serieus in je probleem te duiken. Mogelijk later (volgende week?) wel weer.

Het kán voorkomen dat je, vanaf het thuisnetwerk, ook via het WAN ip-adres wat kunt, maar er zijn weinig consumenten-routers die dat aankunnen. Vandaar mijn (voor 90+% van de consumenten-routers geldenden) uitspraak in posting #2.
Blijkbaar kan de Ubee 3200 er wél mee omgaan, dus een gelukje voor jou.

a. Je hebt de L2TP VPN ingericht vlgs. deze instructie? En welke Dynamic IP Address(-segment) heb je daarbij aangegeven?
Daar mag in ieder geval niet 192.168.178.0 staan, want dat is (al) de reeks van het thuisnetwerk. [Dat wordt (gelukkig) ook op de webpagina aangegeven: "Het opgegeven dynamische IP-adres van een VPN-server en de toegekende IP-adressen voor VPN-clienten mogen niet in conflict komen met andere IP-adressen die momenteel in het lokale netwerk worden gebruikt."
b. Heb je al succesvol een VPN verbinding vanaf je thuisnetwerk opgezet met de Synology? En zo ja, hoe heb je dat getest? [Instructies (maar helaas geen troubleshooting of test-tips) staan hier]. Er is ook een instructie hier, waar (vooral) het Firewall verhaal voor op de Synology belangrijk/interessant is, dus kijk daar ook naar.
Uiteraard (voor de grootste transparantie) als ip-adres voor de VPN server het 192.168.178.17 adres invullen [testen met het publieke/externe ip-adres kan/moet later.]
c. Voor Windows 7, 8 en 10 staat hier nog een registry-ingreep die je mogelijk verder helpt 'vanaf extern' (uitleg waarom: hier). Vergeet niet de pc/laptop te herstarten na de ingreep.
d. hier de lijst met poorten die de Synology (standaard) gebruikt voor diverse diensten. Zie dat het voor L2TP is: VPN Server (L2TP/IPSec) 500, 1701, 4500 UDP
Ik zou de andere VPN toepassingen op de Synology afzetten (dus alleen L2TP aan laten staan) om het allemaal niet te ingewikkeld/complex te maken. De portforwarding in de Ubee kun je gewoon laten staan.
e. Verder: Je hebt (op je schermafdruk dan toch, posting #1) in de Ubee poort poort 4500 UDP 2x geportforward, op regel 4 en regel 8. Verwijder er 1 van.

Meer heb ik even niet voor je. Hopelijk reageert iemand anders in de tussentijd op je (nieuwe) postings in deze discussiedraad.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank Tijs,

Heb weer effe wat leesvoer voor de nachtdienst !! :thumb:
Ga even aan de slag met jouw opties

gr,

Remy
 
Nog nieuws over je vorderingen?

Tjjs.
 
Sorry dak nu pas reageer ben net terug van vakantie :p
Heb het niet meer voor elkaar gekregen, maar kreeg de tip
om Opera VPN te gebruiken als alternatief, dit heeft op de
camping in Spanje goed zijn werk gedaan...!!

Ga er binnenkort weer mee aan de gang om het toch op
mijn Synology voor elkaar te krijgen..

gr,


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan