Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan2012

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2017
Berichten
6
Hallo,

Paar dagen geleden een nieuwe computer gekoch met Windows 10. Daarbij zat ook tp link netwerk adapter model: tl-wn823n. Gewoon geïnstalleerd maar heb bijna geen internet. Soms heb ik even internet, soms wel 10 minuten, maar voor de rest vaak niet. Bij de vorige computer geen problemen gehad. Voor de rest 2 xboxen en 3 telefoons zonder problemen met internet. Heb bij eigenschappen gekeken en staat gewoon verbonden met 150 mb snelheid(wat meer dan genoeg is).

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
 
Dit apparaat dus.
Meld even terug, aan de hand van deze instructie of het een V3, V2 of V1 versie is van de TL-WN823N.

Mogelijk is het (onder de motorkap) één van de volgende Realtek apparaten met bijbehorende zgn. Hardware ID:
;; For 8192E TPLINK
Realtek RTL8192eu
USB\VID_2357&PID_0109
of
;; For 8812A TPLINK
Realtek RTL8812au
USB\VID_2357&PID_0101

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Thijs. Voor zover ik het kon vinden is het versie 1. Ben voor de rest best wel een leek op dit gebied.
 
Welkom op het Helpmij.nl Forum,
Even schietende: verbind met jou eigen router en niet met de sterkste willekeurige zender. Verder: wanneer je een stuurprogramma hebt geïnstalleerd, dan deze weer weghalen en dan ook de driver van deze adapter bij Apparaatbeheer > Eigenschappen. Bij aansluiten zal Windows het apparaat binnen enkele tellen gaan herkennen en als die niet mag zoeken, uiteindelijk naar het pad van de driverbestanden vragen. Wijs dan naar de map met de juiste drivers voor jou Windows versie, welke je op het installatiemedium of de site van de fabrikant hebt kunnen vinden. Het betreft bestanden waaronder een .inf bestand. Windows kan vaak beter een WiFi adapter installeren dan de fabrikant, de WiFi Wireless service moet dan niet uitgeschakeld staan, daarom dit even controleren als dat nodig is.
 
Bedankt voor je bericht. Ik zal het morgen direct proberen. Ik laat weten hoe het is gegaan.
 
Mocht je er niet uitkomen met de instructies van Alfred 2: hier staat de driver die TPLink (ingepakt) beschikbaar stelt voor de V1 versie.
De originele fabrikant (=Realtek) stelt er geen drivers voor beschikbaar.

Tijs.
 
Ik heb geprobeerd om een andere driver te installeren alleen geeft die dan aan dat die de netwerk adapter niet herkent. Ik heb het stuurprogramma en drivers er al een keer afgehaald, alles volgens het boekje geïnstalleerd maar nog geen internet. Ik had gisteren al een nieuwe netwerk adapter besteld om te vergelijken. Zonet geïnstalleerd maar heb iets beter internet, als ik het al heb, maar dan lijkt mij dat het toch gewoon aan de computer ligt?
 
Tsja, als de wifi ontvangst slecht is op de plek waar je pc/laptop staat, dan kan een wifi adapter (of diens driver) er niets aan veranderen/verbeteren. Maar dat lijkt in tegenspraak met het verhaal van je dat het met je vorige computer geen probleem was, tenzij
a. Je met de vorige computer bedraad verbond toendertijd ipv. nu draadloos met de nieuwe computer.
b. Je de nieuwe computer op een ongunstiger plek hebt neergezet qua wifi bereik dan de oude computer.

Nog even over die TPLink wifi adapter: Je zult mogelijk geen V1 versie hebben maar een V2 of V3. Doe het even zo: Sluit (ook) de TPLink wifi adapter aan (als dat nu niet het geval is), start Apparaatbeheer, klik de categorie Netwerkadapters" open en dubbelklik op de TPLink wifi adapter. Ga naar tabblad Details, kies Hardware IDs uit het keuzemenu, rechtsklik op de bovenste teruggemelde Hardware ID en kies Kopiëren.
Plak de Hardware ID in je volgende posting, via (bijv.) Ctrl+V toetscombinatie (of rechtsklikken in het bericht dat je aan het opstellen bent en Plakken kiezen).
Hopelijk komen wij o.b.v. de Hardware ID er achter wat het is en kunnen we mogelijk er een recente driver voor vinden.

Tijs.
 
Thijs echt bedankt voor je hulp. Op dat eerste terug te komen. De vorige computer stond op exact dezelfde plaats en had ook een adapter. In de desktop geeft hij gewoon 5 streepjes aan kwa ontvangst wat dus heel goed is.

Jouw suggestie zal ik proberen vanavond te doen. Had zonet met de nieuwe netwerk adapter wel 10 minuten goed internet maar dan is het weer opeens voorbij..
 
Even, alvast, voor de beeldvorming: Ik kan me er 2 dingen bij voorstellen. Doe in ieder geval a., mogelijk dat we (later) ook wat moeten doen m.b.t. tot wat bij b. staat:
a. Als je de TPLink (of welke andere wifi adapter ook) in Apparaatbeheer dubbelklikt en naar tabblad Energiebesparing gaat staan daar vinkjes. Vink alle actieve vinkjes uit, waarbij je van onderen naar boven werkt.
b. Als je de TPLink (of welke andere wifi adapter ook) in Apparaatbeheer dubbelklikt en naar tabblad Geavanceerd gaat staan dáár mogelijk energiebesparende instellingen. Die instellingen kunnen (helaas) allerlei namen hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Misschien storing gevoeliger of dat het last heeft van een andere WiFi of Bluetooth zender. Probeer dus een ander kanaal in de instellingen van de router. De automatische keuze zou goed moeten zijn maar als je eens een ander kanaal probeert dan weet je meer.
 
Sinds vanavond gaat alles prima met de nieuwe netwerk adapter. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Iniedergeval hartstikke bedank voor jullie hulp. Ik hou jullie op de hoogte:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan