beeld gaat steeds terug naar bureaublad :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocolademelk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2017
Berichten
3
Hoi iedereen,

Ik heb een zwaar irritant probleem. Als ik een spel speel op fullscreen. Gaat het beeld steeds terug naar het bureaublad. Het staat dan wel nog in de taakbalk, en als je erop drukt doet hij het weer. Maar dan doet hij het over 1 minuut weer, en dat is nogal irritant als je net midden het in spel zit. Ik heb geen idee waaraan dit kan liggen. Hij doet dit bij alle spellen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zou het erg waarderen :)

specificaties

Windows XP Home Editon
128 Mb Videogeheugen
256 Mb DDR
2 GB Geheugen
 
Ha ja, goede sluikreclame en welkom op het Helpmij.nl forum,

Mogelijk treedt dit probleem minder op wanneer je XP met alle applicaties eerst helemaal laat opstarten. De System tray rechts onder is dan helemaal gevuld met de icoontjes en het lampje op de computer knippert veel minder.

Misschien zoekt het draadloze netwerk naar het sterkste signaal in plaats van alleen het voorkeursnetwerk.

Zet bij Windows de Automatische updates eens uit of kijk of er eentje telkens terugkomt in de lijst.

Vervolgens: sluit achtergrondprocessen. Bijvoorbeeld bij de Eigenschappen van de schijfstations in Verkenner het Indexeren voor snellere zoekacties uitschakelen en afscheid nemen van een virusscanner die op de achtergrond scans doet. Schakel ook de schermbeveiliging even uit. Heb je van die voor Windows echt compleet onnodige stuurprogramma's voor monitor, geluid en WiFi adapters, dan zijn ook deze verdacht want vaak slecht geschreven. Je kunt ze vinden in de System tray.

Een bron van ergernis zijn de updaters. Binnen programma's kan je deze het best uitschakelen. Je kan alle programma's die opstarten op de computer vinden met AutoRuns van Sysinternals. Het is de eerste keer wel wat werk om veel op te zoeken over nut en noodzaak met Google maar maak meteen aantekeningen ervan. Dit is ook een goede manier om malware te vinden.

Bekijk de logboeken, deze zijn nog redelijk inzichtelijk onder XP. Zij staan bij Configuratiescherm > Systeembeheer. Het helpt daarbij wanneer je weet welk tijdstip dat je moet zoeken.

Ga na of er niet een toets is blijven hangen door de knoppen en toetsen die terugvoeren naar het bureaublad eens goed te gebruiken of te laten springen.

Bij on-line problemen zou ik een andere browser proberen. Het kan zijn dat de virus scanner moeite met aanhoudend dataverkeer heeft of dat het de invoegtoepassingen zijn of je kan beter het schijfgeheugen van de tijdelijke Internetbestanden eens wissen. Succes
 
Dankjewel voor je snelle reactie :) Ik ga alle tips deze week uitproberen en ik zal laten weten of dat het probleem nog steeds optreedt.
 
Ik heb alle tips uitgevoerd, en hij gaat niet meer terug naar het bureaublad! :)

Dankjewel voor de tips Alfred 2 :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan