Video op website laadt langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik heb met Windows Movie Maker een met de iPhone gemaakte HD video op mijn eigen website gezet. Maar deze video laadt erg langzaam (het duurt even voor hij start en even verder stop hij omdat hij het downloaden niet kan bijhouden) terwijl een HD video op bv. Vimeo van zo te zien de zelfde kwaliteit veel sneller binnenkomt en NIET stilstaat. Hoe kan dit?
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt van vele factoren af. Maar de meest waarschijnlijke is bandbreedte. Waar wordt je site gehost? Vergeet niet dat videosites hier hun hele servers en infrastructuur voor hebben geoptimaliseerd.
 
Mijn website, waar ik het filmpje heb geplaatst, wordt gehost bij Hosting2GO. De internet provider is KPN.

Mijn internetverbinding is niet snel (100 MBit/sec). Zien mensen met een glasvezel verbinding het filmpje wel zonder haperingen?
 
Laatst bewerkt:
100 Mbps is best heel snel. Hier heb ik 51 en snel genoeg voor HD video.

Het kan een slechte speler zijn of controleer de bestandsgrootte want misschien is de video niet gecomprimeerd. YouTube comprimeert en kan de video hosten. Veel Internet Pagina's plaatsen een venstertje met dus een link daarnaartoe.

 
Om persoonlijke redenen wil ik de video niet bij Youtube plaatsen maar op mijn eigen website. Ik zit in Movie Maker, dat nieuw is voor me, nog even te experimenteren met andere instellingen, misschien levert dat iets op. Ik laat het resultaat weten.
 
Ik heb de video nu meer gecomprimeerd en nu hapert het beeld niet. Wel moet hij aan het begin even bufferen. En de beeldkwaliteit lijkt het zelfde. Dus lijkt mijn probleem opgelost, afgezien van het bufferen.
 
Je kunt video's privé houden op YouTube maar als je dat liever niet wilt dan weet ik even geen alternatief. Het kost u dan misschien bandbreedte maar ken uw limiet ook niet. Je krijgt bij YouTube natuurlijk verdere suggesties... Als u op uw website een vergelijkbare video plaatst die iedereen mag zien dan wil ik wel kijken of mijn veel tragere verbinding (sneller dan 76 % van de Nederlanders) hem slikt. Ben wel benieuwd wat voor speler dat het is. YouTube is 10 minuten video in 720p 100 Mb groot ongeveer.
 
Ik schreef dat ik de video in tweede instantie had gecomprimeerd, maar het is anders: i.p.v. dat ik hem opsloeg als 1920x1080 deed ik het nu als 1280x720. Vandaar natuurlijk dat ik geen vermindering in beeldkwaliteit zie en hij toch sneller laadt.
 
Meer dan de helft van de bezoekers pakt een smartphone of tablet om te browsen. Heb je ook aan deze bezoekers gedacht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan