• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikvriens

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Berichten
28
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een formule voor het voorbeeld in de bijlage.

Het gaat er om dat ik een lijst klantnummers heb waaraan ik een getal toe wil voegen wanneer deze er meerdere keren in staan (ik begrijp dat dit geen ideale werksituatie is maar in dit geval is het helaas de enige oplossing)

als de waarde in klantnummer uniek is wil ik in de daaropvolgende kolom diezelfde waarde terugzien.
Echter wanneer deze waarde niet uniek is wil ik graag dat in de daaropvolgende kolom de waarde uit de kolom klantnummer wordt gegeven met daarachter een 1 wanneer het gaat om de eerste niet-unieke waarde, met daarachter een 2 wanneer het gaat om de tweede niet unieke waarde enz.

onderstaand een deel van het voorbeeld (de puntje ertussen zijn gebruik om de waarde uit elkaar te houden en duidelijk te maken dat ze in een andere kolom behoren te staan, kolomnaam staat er boven):

Klantnummer....te vullen kolom op basis van formule
120..................120
169..................169
330..................330
534..................534
640..................6401
640..................6402
640..................6403

Alvast hartelijk dank!!

Gr. Rik
 

Bijlagen

  • TESTMAP.xlsx
    10 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld zo:
Code:
=--(A2&ALS(AANTAL.ALS(A$1:A2;A2)>1;AANTAL.ALS(A$1:A2;A2)-1;""))
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Alex,

en dat zo snel!
Hartstikke fijn dank voor de moeite,

groet Rik
 
Zou deze voldoen?
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($A$2:$A$10;$A2)=1;$A2;A2&AANTAL.ALS($A$2:$A2;$A2))

PS: Niet helemaal dezelfde uitkomst!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan