facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
goede middag
door te veranderen van provider heb ik stomweg een nieuwe account aangemaakt met dezelfde naam gevolg ik kan aan mijn oude account niet meer aan doordat ik dit nieuwe mailadres gebruik in het nieuwe account en ik in het oude account dit nieuwe adres niet kan ingeven omdat facebook meldt dat het al gebruikt wordt in een ander account
kan iemand mij helpen want de help functie van facebook is zo rigide dat geen stap buiten de lijntjes mogelijk is
frero
 
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp. Als jij van provider bent veranderd, dan heb je / kun je nimmer exact hetzelfde account aangemaakt hebben, da's namelijk praktisch onmogelijk. Als jij eerst @ziggo.nl had en nu bijv @kpn.nl, dan is dat al anders, los van wat er voor de @ staat.
Wat wél zou kunnen is dat jij een mailadres had van (bijv.) Microsoft met (bijv.) de extensie @live.nl of van mijn part @outlook.com. Ja, dán heb je dezelfde naam, maar dat mag voor Facebook weer niet uitmaken, want bij één van de laatst genoemde accountvormen (Microsoft) 'loopt' het e.e.a. niet via je provider, m.a.w. ik snap 'm gewoon niet.
 
Oplossing klinkt mij als simpel: Verwijder permanent het nieuw-gemaakte facebook account, zodat het e-mail adres weer 'vrijkomt' om in te stellen bij je 'normale' facebook account.
Instructies voor verwijderen: hier
Instructies voor permanent verwijderen: hier
Let wel op: Het verwijderen van je account duurt enkele dagen: "We wachten een paar dagen met verwijderen nadat het verzoek is ingediend. Een verwijderingsverzoek wordt geannuleerd als je je gedurende deze periode weer aanmeldt bij je Facebook-account. "

Tijs.
 
Oplossing klinkt mij als simpel
Is dat zo?
Zelf gebruik ik geen Facebook, maar als ik naar hun inlogpagina kijk, dan moet (mag) je daar een mailadres invoeren en vervolgens je account activeren. Waarom zou TS zijn account willen verwijderen om vervolgens exact dezelfde aan te willen gaan maken? Als echter de siutaite van toepassing is zoals ik in bericht 2 schreef m.b.t. een providernaam, dan kan het probleem imho zich nimmer voordoen want de account naam Xr45FR@ziggo .nl is een heel ander dan Xr45FR@kpn .nl. Ik snap dus niet echt de relatie tussen zijn (nieuwe / oude) provider en Facebook.

Ik kan mij maar 1 situatie voorstellen waarbij de provider naam wel een probleem oplevert en dat is wanneer er een (ander) Facebookmember toevallig dezelfde naam gebruikt vóór de @ . Ja, dan heb je een probleem, maar dan zal TS dat account nimmer kúnnen verwijderen, want het is van een ander user bij dezelfde provider als zijn huidige.
Ik blijf het dus niet snappen.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: De TS heeft nu twee facebook accounts. En wil het nieuwe e-mail adres aan het oudste Facebook account koppelen, maar dat kan niet omdat het nieuwe e-mail adres aan het nieuw-gemaakte Facebook account hangt. Leek mij duidelijk omschreven door de TS en daar is mijn posting #3 ook op gebaseerd.
Hoe je 'per ongeluk' een nieuw Facebook account kunt maken, daar krijg ik geen vinger achter, maar dat is niet de concrete vraag van de TS.

Tijs.
 
Het zal wel liggen aan het feit dat ik geen facebook user ben want ik snap er echt helemaal de ballen niet van, maar ik wil het wel gaan snappen / begrijpen.

Nogmaals, ik beredeneer het zo (voorbeeldje dus) :

ik was bij Xs4all en had daar het volgende account : gast0225@XS4all .nl
nu ben ik van provider veranderd en heb ik : gast0225@kpn .nl

Waarom levert dit bij Facebook een probleem op, het zijn toch compleet andere users? TENZIJ er bij kpn al iemand was / is die OOK gast0225 heet, maar dan zal TS dat account nimmer KUNNEN verwijderen, omdat het zijn account niet is.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het zelf ook een onduidelijke topic en heb wel facebook.

Ik begrijp dat je nu twee facebook accounts hebt op 2 email adressen. Het klinkt simpel als ik zeg verwijder je nieuwste account al weet ik van verhalen dat het heeel heeeel moeilijk is om een account van facebook te verwijderen.. Facebook laat je niet zomaar gaan.

Edit: misschien is dit iets? https://nl-nl.facebook.com/help/community/question/?id=10202970959858072
 
Ik ga hier niet 100% nakauwen wat gewoon in leesbaar Nederlands in de links staat.
Pemanent verwijderen komt, in kort bestek, erop neer dat je naar deze link gaat, je krijgt een Facebook inlog-vraag, je logt in op je nieuwe Facebook account en dan vraag je aan om dat account permanent te verwijderen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan