Hoe stel je automatic reply in in Outlook ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbruin

Verenigingslid
Lid geworden
7 jun 2002
Berichten
24
Hoe stel je automatic reply in in Outlook ?

Ik weet niet welke versie ik heb, want dat kan ik namelijk óók niet ontdekken!
Ik denk dat ik een vrij recente versie van Outlook heb.

mvg
Frank Bruintjes
 
Staat vrij duideijk omschreven in dit artikel, waarbij vooral de haken en ogen van belang zijn. 2 Citaten uit de link daaromtrent:
a. Opmerking : Als u Iedereen buiten mijn organisatie selecteert, wordt uw automatische antwoord verzonden als reactie op elk e-mailbericht, inclusief nieuwsbrieven, advertenties en mogelijke ongewenste e-mail. Als u ook naar personen buiten uw organisatie automatische antwoorden wilt verzenden, is het beter om Alleen mijn contactpersonen te selecteren.
b. Als u Automatic Replies niet ziet nadat u Bestand hebt geselecteerd, gebruikt u waarschijnlijk een Gmail-, Yahoo-, of ander POP- of IMAP-account dat geen ondersteuning biedt voor de Outlook-functie Automatische antwoorden.
U kunt [in het geval dus van een een Gmail-, Yahoo-, of ander POP- of IMAP-account] een [bericht-]regel instellen op basis waarvan inkomende berichten worden beantwoord, maar alleen als Outlook actief blijft. Zie E-mailberichten beheren met behulp van regels voor meer informatie.

Ik voeg aan b. toe dat via de web-mail van je POP3 of IMAP mailaccountprovider het vaak mogelijk is om een (automatisch) afwezigheidsbericht in te stellen en die te activeren (en weer te deactiveren, natuurlijk). Kijk zeker naar die optie, mocht het een POP3 of IMAP mailaccount betreffen.
De ENG term voor afwezigheidsmelding is (zodat je een volgende keer zelf kunt zoeken in, bijv., Google): Out of office reply

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe stel je automatic reply in in Outlook ?

Ik weet niet welke versie ik heb, want dat kan ik namelijk óók niet ontdekken!
Ik denk dat ik een vrij recente versie van Outlook heb.

mvg
Frank Bruintjes

Ik was koffie aan het zetten toen Dnties zijn bericht postte. Mijn reactie omtrent hoe je de automatic reply instelt heb ik dan ook verwijderd. (zelfde antwoord).

Wat de versie betreft : die kun je op 'tig' manieren zien / vinden : één ervan is configuratiescherm, programma's en onderdelen, maar er zijn wel 10 andere manieren te verzinnen.

Daarnaast : als jij Outlook hebt opgestart en je hebt een recente versie, kijk dan eens min of meer midden boven in je scherm. Daar lees je : 'vertel wat u wilt doen'. Da's een functie die (meen ik) pas sinds Office 2016 beschikbaar is. Daarvoor moest je op "Help" klikken dacht ik, maar goed, ook door een paar woorden in die "Help" functie in te typen kreeg je resultaten.
Da's een héél handige functie............... typ daar maar eens in : automatisch antwoorden
Een héél klein beetje zelfredzaamheid kan m.i. dan ook geen kwaad........ :d
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Dank voor het meedenken. Maar het blijkt dat "Automatisch antwoorden" alleen een optie is voor mensen die de Microsoft-Exchange functie
(wat dat ook mag zijn) gebruiken.
Ik heb me in alle aangeboden informatie verdiept (en mevan het kastje naar de muur laten sturen!) en kwam uiteindelijk uit op het hierboven al eerder aangehaalde :
" Als u Automatic Replies niet ziet [dat is bij mij het geval - FB] nadat u Bestand hebt geselecteerd, gebruikt u waarschijnlijk een Gmail-, Yahoo-, of ander POP- of IMAP-account dat geen ondersteuning biedt voor de Outlook-functie Automatische antwoorden. U kunt een regel instellen op basis waarvan inkomende berichten worden beantwoord, maar alleen als Outlook actief blijft. "
Zou ik dus tijdens mijn vakantie zo automatisch afwezigheidsbericht willen sturen, dan moet ik de hele vakantie mijn computer met Outlook aan laten
staan!!!

Ik zal morgen informeren bij mijn provider (Solcon) of er een mogelijkheid via webmail is. Maar zover ik kon zien, is die er bij Solcon niet.

De opmerking over zelfredzaamheid van gast0225 snap ik (je kunt ook gemakzuchtig om hulp vragen), maar ik stelde mijn vraag omdat ik wist
dat ik me al eens eerder lens heb gezocht naar automatic reply.

Met vr gr
Frank Bruintjes
 
Hartstikke mooi, die tip m.b.t. Solcon!

Het is gelukt. Bedankt!

Frank Bruintjes
 
Mooi dat 't is gelukt :thumb:

Daarnaast, toen ik de website van Solcon bekeek, viel mij iets bijzonders op, ic. de prijzen! Allemachtig wat een dure provider en nog een keer allemachtig, wat een lage snelheden bieden ze voor die imho absurd hoge bedragen. Ik weet niet hoe je bij hen terecht bent gekomen, maar je zou voor de 'grap' eens naar een paar andere providerprijzen moeten kijken en wie weet, dat je bij het einde van je Solcon contract, misschien ergens anders wel veel voordeliger en veel sneller terecht kunt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan