Terugkeren naar laatste actief werkblad (sheet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een code die ik tussentijds activeer en een handeling laat verrichten in een ander werkblad waar ik dus niet in actief ben. Voorbeeld: Ik werk de ene keer in werkblad (sheet) "Klanten" en dan weer in Sheet "Opbrengsten" en roep onderstaande code aan, dan is het de bedoeling dat deze terugkeert naar de voorlaatste Sheet.

Code:
Sub Blokkadeverwijderen()
    Sheets("Persoonlijke instelling").Select
    ActiveSheet.Unprotect
    Range("B46:E62").Select
    Selection.Locked = False
    Selection.FormulaHidden = False
'Hier moet de code staan dat deze terugkeert naar de voorlaatste sheet
End Sub

Alvast heel erg bedankt.

Robert
 
Probeer het eens zo:
Code:
Sub Blokkadeverwijderen()
    With Sheets("Persoonlijke instelling")
        .Unprotect
        .Range("B46:E62").Locked = False
        .Range("B46:E62").FormulaHidden = False
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: In je code ontbreekt het terugkeren 'naar het startpunt'.
[...]en roep onderstaande code aan, dan is het de bedoeling dat deze terugkeert naar de voorlaatste Sheet.
Ik neem aan dat je daarvoor iets gaat programmeren waarbij de sheetnaam (of sheetnummer) in een variabele wordt opgeslagen aan het begin van de routine en dan (her-)activeren van dat opgeslagen sheetnaam/sheetnummer a.h.v. die variabele aan het einde van de routine.

Tijs.
 
Op de manier zoals ik het plaatste wordt het huidige sheet niet verlaten en is er dus ook geen terugkeer nodig.
 
Zoiets?
Code van Edmoor +
Code:
Sub Blokkadeverwijderen()
    With Sheets("Persoonlijke instelling")
        .Unprotect
        .Range("B46:E62").Select
        Selection.Locked = False
        Selection.FormulaHidden = False
    End With
[COLOR="#0000FF"]Sheets(Sheets.Count - 1).Activate[/COLOR]
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Op de manier zoals ik het plaatste wordt het huidige sheet niet verlaten en is er dus ook geen terugkeer nodig.

Aha... Bedankt voor de toelichting. :thumb: En ik maar denken dat je alleen de code wat overzichtelijker had gemaakt. :rolleyes:

Tijs.
 
@dochiejack: [Met de kans weer 'nat' te gaan, zoals in posting #3]: Het is niet de bedoeling van de TS om terug te keren naar het voorlaatste werkblad (4de sheet als er totaal 5 zijn etc.), maar het is de bedoeling terug te keren naar het werkblad van waaruit de code werd aangeroepen (en die kan wisselen, zo schrijft hij).

Tijs.
 
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. De eerste code werkte direct naar tevredenheid. Ik heb ook nog even naar de andere codes gekeken, die waren in feite ook prima.... Hier ben ik wederom heel erg mee geholpen. Nogmaals heel erg bedankt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan