Vivaldi browser blijft standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
72
Ik heb Vivaldi, om het te testen, als standaard browser ingesteld maar kan die instelling niet meer wijzigen door bij het opstarten van FireFox (54.0.1) die weer als standaard te selecteren.
De optie om te selecteren verschijnt wel maar die reageert na de JA vink niet meer op de OK klik.:confused:
Zijn er meer testers/gebruikers die daar last van hebben
 
Bedankt voor de informatie.
Deze opties zijn mij bekend en die moet ik ook gebruiken als ik Chroom als standaard heb selecteer om iets te testen.
Tussen FireFox en IE kon ik snel schakelen naar standaard door de controle op "standaard" bij het opstarten in te schakelen, maar na de installatie van Vivaldi
verschijnt de optie "als standaard instellen" wel nog, maar wordt niet meer uitgevoerd na de OK klik.
Ook na de de-installatie van Vivaldi veranderd daar niets aan.
Zelfs na het uitvoeren van een windows ( 7 ) herstelpunt van voor de installatie van Vivaldi veranderd daar niets aan.
Als hulpmiddel heb ik nu een link naar controlpanel/programs op mijn desktop gezet zodat ik toch nog vrij snel FF of IE als standaard in kan stellen.
Voorlopig gaat Vivaldi bij mij in de slaapstand!!
 
Mijn virusscanner heeft mij laatst geholpen om van een beginpagina af te komen. Dat had ik niet verwacht maar dit ter zijde.

Dus de instelling blijft niet bewaard en niets kan automatisch in de browser geopend worden? Kwam dit programma uit betrouwbare bron of kan het malware zijn?

Als de Vivaldi browser toch al gedeinstalleerd is, doe dan een register controle. Programma's kunnen het register scannen op fouten. Je kan zelf de term Vivaldi ingeven en kijken waar en hoe dat in het register voorkomt.

Voor het controleren van de beveiligde systeembestanden van Windows kan je de opdracht sfc /scannow geven. Best mogelijk dat bestanden van Windows dan niet origineel meer zijn. U heeft de installatie schijf of bestanden nodig wanneer er fouten gevonden worden.

Het programma AutoRuns laat je zien wat er op de computer opstart. Kijk in elk geval in de categorie Browsers. Ik zou vaker alles kritisch bekijken, je kan dan ook wel eens malware vinden. Maak hiervan aantekeningen want het is een hele lijst. Zoek onbekende namen met Google.

Als het niet anders kan dan zou ik zoeken naar de mogelijkheid om terug te gaan naar een systeemherstelpunt.
 
Ik heb alle aangedragen aanwijzigingen uitgevoerd maar die hadden niet het geweste resultaat.
Zelfs een systeemherstel naar een status van voor de installatie van Vivaldi had niet het gewenste resultaat.

En plotseling is het probleem opgelost zonder dat ik bewust iets heb gedaan.
Vivaldi is voorlopig dus niet meer mijn favoriet en van het W7 systeem verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan