kopieëren naar usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid47

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
Berichten
55
Hallo,

Ik heb een usbstick van 64 GB, speciaal aangeschaft voor grotere pc games.
Als ik naar stick wil kopiëren (23,5 GB) duurt dat absurd lang. Uren en uren en uren.
Wat kan de oorzaak zijn?
Bij voorbaat dank voor de reactie.

Ingrid Floor
 
Is deze voor USB2 of USB3? Als het USB3 is heb je die dan ook in een USB3 poort gestoken?
Als het heel veel kleine bestanden zijn die samen die 23,5 GB vormen, pak ze dan eens in naar 1 Zip bestand en kopiëer die dan naar de USB stick.
 
Daarnaast is de ene USB 3. de andere niet en dan bedoel ik niet eens qua merk, maar zelfs / ook binnen een bepaald merk. Enigste dat verschilt is de prijs.............
Lees dit anders maar eens aandachtig door : Klik

Aanvullend leestipje m.b.t. de link : kijk bijvoorbeeld eens alleen naar Sandisk 64 gb sticks. Sandisk heeft verschillende types. Zie de type / naamverschillen. Aan alles hangt een prijskaartje............
 
Laatst bewerkt:
usb stick

Hartelijk dank voor de reactie.
Ik ben maar een leek.....hoe weet ik in welke poort ik zit?
Overigens is het een USB3
 
Een USB 3.0 poort heeft een blauw opstaand randje (aan de binnenkant) terwijl USB 2 volledig zwart is.

Even naar beneden scrollen : Klik

Ik vind het altijd leuk om mensen advies te kunnen geven, maar aan de andere kant loop ik hier toch inmiddels al zoveel maandjes mee, dat ik soms toch ook aan de optie 'zelfredzaamheid' denk. Jouw startvraag is in mijn optiek hartstikke begrijpelijk en daar had ik dan ook geen moeite mee om op te antwoorden. Je laatste vraag is echter zoooooooooo simpel om zelf een antwoord op te vinden............

Ken jij de naam "Google". Typ voor de grap dan eens in : "hoe herken in een usb 3.0 aansluiting" of waaraan herken ik usb 3" of een andere zoekkreet met woorden van soortgelijke strekking.......
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn domme vragen. Dank je wel voor je reactie. Ik zal het verder zelf proberen op te lossen.

Groet,
Ingrid
 
Nee, niet dom, zie ook mijn vorige bericht, de eerste vraag is een heel logische (zeker voor iemand die een computer alleen 'gebruikt' en verder geen interesse heeft in achtergronden en / of verdieping).

Ook de 2e vraag, hoe je zo'n 3.0 poortje herkent is niet 'dom', alleen vind ik met Google tot onze beschikking dat dergelijke vragen tot 'zelfredzaamheid' zouden moeten leiden. So, no offence.
 
Laatst bewerkt:
Als ik me goed herinner (mijn geheugen laat me nu tijdelijk wat in de steek... maar dit meen ik me goed te herinnneren), mijn zoon kopieert een 64 GB stick via USB2 in ca 45 minuten over naar zijn Linux server (Asus E35M1-I DELUXE mobo met Samsung 5400 2TB HD's, geen USB3 poorten)
 
Hoe snel het gaat is, zoals ik al zei, meer afhankelijk van de hoeveelheid bestanden dan het totale aantal GB's. 1 Bestand van 1 GB zal veel sneller worden gekopieerd 1000 bestanden van 1 MB.
 
Klopt.
Vnl foto bestanden 20-40 MB raw (Canon).
Ligthroom database bestanden zijn klein en die duren het langst...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan