website laadt niet bij een bestuurslid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Een van de bestuursleden van een stichting kan de website (en de webmail) van de stichting niet bezoeken.
We hebben het geprobeerd op haar tablets en op haar desktop PC, maar alles zonder resultaat.
De website draait onder WordPress.
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Als bij jou de website ook niet laadt, zou ik graag willen weten welke browser je gebruikt, welke provider, en meer achtergrondinformatie die handig is om te weten.

Het gaat om www.hlve.nl

Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laadt de site niet, of kan de browser de server niet bereiken?

Iets meer duidelijkheid is stukken handiger.
 
Laatst bewerkt:
Laadt de site niet, of kan de browser de server niet bereiken?

De browser meldde inderdaad iets in de trant van "kan de server niet bereiken".
Ik heb het bij haar thuis geprobeerd met zowel Internet Explorer als met Edge.
 
Gebruikt zowel de server als de gebruiker soms als voorkeur IPv6? Dan kan het dat de DNS op die domein niet geconfigureerd is.

Voer eens een traceroute uit bij/door je gebruiker vanuit de 'cmd'. En voer die ook zelf eens uit op je computer waar die die wel bereikbaar is? Waar lopen de hops dan spaak?
 
Ooit gehad met een aantal Belgische vrienden die de website van mijn lief niet konden bereiken.
We zijn alles nagegaan, van de provider die hun gebruikte tot aan de hosting waar de website stond/staat.

Het lag echt aan de ipv4 en ipv6.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...e-na-verhuizing-hosting-België?highlight=ipv6

dat is mijn topic.

Bleek dat de hosting dus de websites niet voor ipv6 had ingesteld. Dit heeft hij geregeld en iedereen kon daarna de website bezoeken.
 
Ik kom erachter dat ik zelf ook IPv6 aan heb staan, en die site werkt perfect. Dus als het nog steeds speelt, kom eens met een traceroute aan.
 
Je gebruikt stukken van andere sites en bij sommige beveiligingen kan deze gemeen doen als het niet allemaal van de zelfde sitelocatie komt.

Dus plaats eens een html op de site (half prive) met oude code .kijk of hij het kan zien.
Let ook op certificaten, ik laat persoonlijk ook niet alles toe .
 
Je gebruikt stukken van andere sites en bij sommige beveiligingen kan deze gemeen doen als het niet allemaal van de zelfde sitelocatie komt.
Referer beveiliging dus. Maar dat betekent niet dat iemand dan een server niet kan bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan