Route in gedownloade kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, dank voor de terugmelding... Jammer dat ie een mindere GPS ontvangst heeft.
Je zou kunnen kijken als je "assisted" doet hoeveel data dat kost, dan heb je een afweging om het wel of niet te doen.
PS: mijn qua model toch wat oudere iphone 5S , daar werkt Here We Go probleemloos zonder "assisted".
Bredero wist het al: "het kan verkeren.."
 
Kan ik je misschien toch blij maken met een big smile op je face. Google Maps bekijken
Bij het opstarten van Google Maps zie je een kaart van je omgeving, met bovenin een zoekvak. Onderin het scherm zie je een vierkant kompasknopje. Hiermee kun je inzoomen op je huidige locatie en wisselen tussen 2D- en 3D-weergave. Je vindt daar ook een knop om snel een route te starten en te navigeren. Onderaan vind je ook een knop om je omgeving te verkennen, wat handig kan zijn bij locaties waar je niet bekend bent. Door op het menuicoontje linksboven te tikken, kun je wisselen tussen verschillende weergaven, zoals satelliet en terrein. Ik wil nooit meer TTom

Tips: https://support.google.com/maps/ans...visit_id=0-636374002183881535-3080269092&rd=1

https://support.google.com/maps#topic= leuk om te leren.

Het kan ook zijn dat je google Earth apart moet downloaden en dan kun je wel 3 d of 2 d toepassen. :D

earth.JPG
 
Laatst bewerkt:
Beste manamana,

Fijn dat je me nog blijer wilt maken, maar ik zie echt geen vierkante kompasknop...
We hebben het toch over de offline weergave van Google Maps op Android?


gr.
Jos
 
Dan is dat voor Iphone/ipad. :confused:

Maar dat screenshot in die bijlage is van mijn Huawei, maar dat is dan bij Earth. :) Kun je mooi inzoomen welk gebied je je bevind.

3D kaartweergave

De 3D-weergave van kaarten geeft een zijaanzicht van een stad, de gebouwen en de dergelijke. Door twee vingers op het scherm te zetten en deze naar boven te vegen krijg je, wanneer deze beschikbaar is, de 3D weergave te zien. Door op het kompas boven in beeld te tikken, wordt de kaart op de juiste manier gedraaid zodat het noorden bovenaan zit. Zoals gezegd is deze 3D-kaartweergave nog niet overal beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje als het mag. Ik heb het topic nog niet afgesloten :)

heb al verscheidene keren met Offline Maps gereden en het gaat fantastisch. Ook gelijk verbinding asl ik een parkeergarage uit kom, terwijl TomTom eerst 5 minuten aan het zoekn was naar satelieten.
Nu zie ik een symbooltje op mijn scherm dat ik niet kan verklaren. De ene keer is het er wel, andere keer niet.
Het gaat om een knopje rechtsboven: rond met 4 gekleured stippen er in. De stipjes zwabberen wat heen en weer.. wat is dat?
En (tweede vraag): waarom staat de tijd die je nog moet ene keer zwart, ander keer in oranje kleur?

gr.
Jos
 
Kijk maar eens even bij instellingen.. Je kunt tientallen dingetjes doen. locatie instellingen, nauwkeurige locatie bepalen, meldingen, schal weergeven op kaart bij in-uitzoomen, navigatie instellingen, blue tooth enz enz.

die vier gekleurde bolletjes dat is jou microfoon. Je kunt praten tegen dat ding, ja ja ongelooflijk. Probeer het maar eens vraag: "Hoe laat kom ik aan"? Dan zal hij zeggen hoe laat je aankomt of iets dergelijks.

en die tweede vraag is kennelijk de tijdlijn, drukte van het verkeer in kleur aangegeven. Oranje is wel druk en rood is heel erg druk, blauw is normaal enz enz.

[video]https://1drv.ms/v/s!AkMDxRwPkbgI-XXYH-gpEGRtw1Rx[/video] tijdelijk zichtbaar voor jou gemaakt. Die link haal ik weer weg over een tijdje.

Je kunt door middel van spreken in de microfoon een plaats of adres ingeven. probeer maar eens, leuk en handig, hoef je niet te typen.
 
Laatst bewerkt:
Haha praten tegen dat ding. Grappig, zal ik niet snel doen.
We gaan zondag naar west-vlaanderen, normandie en bretagne. Nu heb ik 3 kaarten offline gedownload: Nederland, west-vlaanderen en Normandie/bretagne.
Ik zie dat Maps die ook kan combineren! Dus als ik de kaart van Nederland uit rij, dan schakelt ie automatisch over naar Vlaanderen...toch?
Offline kan ik dat plannen namelijk.
 
Offline kaarten werken gewoon altijd in ieder land. Nu ben je nog blijer he. :D

Google Maps zonder dataverbinding, dan verlies je wel toegang tot live informatie over files, wegwerkzaamheden of de algehele drukte op de weg.

Offline kaarten zijn maar 30 dagen geldig. Je moet ze regelmatig updaten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze week een keer naar Maastricht gereden en over een tijdje moet ik daar weer zijn. Ik wil dat als favoriet opslaan en koos voor aan startscherm toevoegen of zo.
Maar...waar is dat startscherm. Zie 'm niet meer:confused:

gr.
Jos
 
Dan is er kennelijk iets niet goed gegaan. Probeer dit:

Ga op je apparaat naar het widgetgedeelte. Zoek de widget 'Google Routes' Google Maps.

Tik op de widget, houd deze vast en plaats deze vervolgens op je startscherm.

Kies bovenaan hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld te voet of met de auto en of fiets. (wel vereist) anders kan een reis lang duren soms.

Geef een bestemming en een naam voor de snelkoppeling op.

Vink alle selectievakjes aan die overeenkomen met jou voorkeuren. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat je tolwegen wilt vermijden wanneer je onderweg bent.

Tik op Opslaan. Wanneer je op de homepage op de widget tikt, navigeert Google Maps naar de opgeslagen bestemming. Dat zou moeten volstaan lijkt me.
 
Wow dat gaat goed. Ik nog nooit een widget gemaakt!
Als ik nou ook nog de gelegenheid had om een tussenstop in te voeren, dan is het helemaal af :D
 
Ik denk dat je die tussenstop van te voren moet invoeren en dan die widget moet maken. zie tussenstop invoeren. Je kunt er ook meerdere invoeren. Succes weer. :p

Google-Maps-via-navigatie.jpg
 
Laatst bewerkt:
En dat gaat niet..

ik kan tussenstops invoeren dat is niet moeilijk.
Maar als ik dat dan gedaan heb en de route is klaar, dan kan ik het niet even ergens opslaan.
Als ik naar widgets ga, is die route niet te vinden
 
Wat betekent nou precies de optie: "Route toevoegen aan startscherm".
dat zou inhouden dat ik de route ergens moet terug kunnen vinden, maar helamaal niks
 
Ah sorry. Ik heb 'm terug gevonden!
Route met tussenstop komt inderdaad in startscherm, (paar pagina's verder) dus die widget heb ik helemaal niet nodig :)

gr.
jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan