juist programma kiezen bij een hyperlink in e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummer(s)

Gisteren heb ik Outlook 2016 opnieuw geïnstalleerd (andere computer) en op zich draait het uitstekend, behalve de volgende onvolkomenheid.

Als ik een e-mail ontvangen, waar een andere e-mailadres in de tekst is opgenomen en ik die link aanklik, dan wordt er standaard gekozen voor het mailprogramma in Windows en dat wil ik niet. Dat moet outlook worden.

Ik heb al gekeken bij standaardprogramma's in het configuratiescherm, maar daar heb ik het niet kunnen vinden.

Weet iemand de oplossing?

m.vr.gr. Egbert
 
Hallo, proberen.

Voor Windows 10, of wat heb je?

Klik op Starten > Instellingen.
Klik in het geopende venster op Apps > Standaard-apps.
Je ziet een overzicht met mogelijkheden en per mogelijkheid met welke app deze optie standaard wordt geopend. Kijk wat er staat onder 'Webbrowser'.
Het kan zijn dat er nog geen standaard-app is aangegeven. Klik dan op Kies een standaard-app. Klik vervolgens op de webbrowser die je gebruikt.
Staat er onder 'Webbrowser' al een naam van een browser? Klik dan op de naam van de browser en klik vervolgens op de gewenste browser.
Sluit het venster door te klikken op het kruisje rechtsboven.

soms is het nodig om de toets Ctrl in te drukken terwijl je een link aanklikt. Dat geldt bijvoorbeeld in sommige mailprogramma's.
 
Laatst bewerkt:
Hoi manamana, had wel handig geweest als ik verteld dat ik met Windows 10 werk. Het is prima gelukt zoals je adviseerde, mijn dank maar weer.
m.vr.gr. Egbert
 
Ik hoopte op windows 10. Maar top het is opgelost. Graag gedaan weer. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan