• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoord excel bestand vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeepy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
4
Hoi mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen; ik heb net voor mijn vakantie een excel bestand versleuteld met een wachtwoord.
Door teveel rust en de stommiteit, dit wachtwoord nergens te noteren kan ik niet meer in het document komen.
Het betreft een excel 2016 (xlsx) doc.
Als ik op de andere forums kijk, geeft met bv de tip de extensie te veranderen, maar dat lukt mij niet.

Kan iemand mij helpen?
Groet
Frank
 
Ik ben bang dat je dan pech hebt. Die tips zijn voor oudere Office versies.
Vanaf Office 2013 is dat dusdanig versleuteld dat je die er niet meer af krijgt.
 
Reactie op Edmoor

Beste Ed,
Dank voor je reactie, ik hoop alleen dat er andere mensen zijn met positiever nieuws!
Gr. Frank
 
Wat ik al zei, dat werkt voor Office 2010 en lager. Vanaf Office 2013 niet meer.

@sjeepy:
Is het document zelf vergrendeld of een bepaald blad?
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn jouw andere wachtwoorden voor alles wat je maar hebt? Een mens is een gewoontedier dus mogelijk dat er een logica in zit om het ww voor dit document te achterhalen.
 
Betreft het inwendige beveiliging(Sheetbeveiliging en/of VBAcode-beveiliging) of is het bestand beveiligd tegen openen?
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor is een certificaat nodig en bijbehorende Escrow key. Tevens moet het document versleuteld zijn na de installatie van het certificaat.
 
Tegenwoordig zijn de wachtwoorden er niet meer zo makkelijk af te halen want wat heeft het anders voor nut om een wachtwoord erop te zetten?

Ik ben bang dat ik geen positief nieuws voor je heb en je je excel als verloren moet beschouwen.
 
Post je bestand je kan maar nooit weten of er iemand iets uit den hogen hoed tovert.
 
reactie

Hoi Cobbe en anderen;

Het betreft een beveiliging van het doc. zelf.
Het is een excel 2016 file (Xlsx).
De VBA code werkt niet en ook niet het veranderen van de bestandsextensie (tenzij iemand weet hoe dat kan in excel 2016).

Hoor het graag
Gr. Frank
 
Het veranderen van de extensie kan altijd. Maar waarin en waarom? Dat heeft geen enkel nut.
 
Laatst bewerkt:
In een van de tips (via Google) staat dat als je de extensie veranderd in zip en dan extraheert, er een kopie van het bestand zichtbaar wordt gemaakt. Als ik op het bestand klik met de rechtermuis knop en dan de naam wijzig, zie je wel dat het bestand met .zip eindigt, maar de pc herkent de file niet als zip bestand. Als je weet hoe ik dit wel kan veranderen hoor ik het graag.
 
IK heb al eerder verteld dat die tips gelden voor oudere Excel bestanden. Met een Excel 2007 bestand kon je dan inderdaad in 1 van de onderdelen van het uitgepakte bestand een aanpassing doen om het wachtwoord eraf te halen. In Excel 2016 gaat dat echt niet lukken. Het heeft dus geen zin om dat te proberen.
 
of je opent het in google docs
bestand mailen naar jouw gmail (als je dat niet hebt is gratis aan temaken)
dan het bestand openen in google docs
het bestand daarna opslaan als xlsx bestand (daat doet google docs) met een andere naam / of in andere map
en het bestand openen in excel
als het goed is, is het wachtwoord weg

voorheen werkte dat ook in open office maar dat heb ik allang niet meer geprobeerd

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan