Computer start zomaar opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDego

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
2
Hallo,

Ik heb de laatste paar dagen last dat mijn computer uit het niets opnieuw opstart.
Zonder waarschuwing. gewoon uit het niets zwart beeld. dan hoor je de Pc stil worden.
en meteen daarna blauw beeld en word de Pc opnieuw gestart

Ik heb mijn Pc laten samenstellen bij gamepc.nl en heb hem nu bijna anderhalf jaar en vind het erg raar dat ik nu al problemen heb.
Het probleem is altijd als ik games speel, niet eens zware games. Het gebeurd al bij Runescape.

Als ik Idle ben of op het internet surf is me CPU rond de 25/30 graden en mijn GPU tussen de 35/40
Als ik aan het gamen ben is mijn CPU rond 40 graden en mijn GPU tussen de 60/70 en soms zelfs 80 graden!
Geen idee of dit normaal is. maar het lijkt mij erg hoog.

Ik heb al op veel sites en forums gelezen, maar ik kan het niet zelf oplossen.
Zelf denk ik niet dat het een software probleem is. Ik heb niet heel veel verstand van computers maar doe me best :)

Dit zijn mijn specificaties:
http://speccy.piriform.com/results/Nf6GQduYThCM73X1KPdU48p

Dit is mijn Videokaart.
https://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/specifications

er staat dat hij maximaal 98 graden mag worden.
daarom dacht ik dan ik met de MSI Afterburner het wel op 90 graden kon zetten.

Dit is wat ik allemaal gedaan heb zonder succes:
- Als eerst heb ik MSI Afterburner gedownload en de ''Temp Limit'' van me GPU op 90 graden gezet.
- Opstart- en Herstelinstellingnen en dan ''De computer automatisch opnieuw opstarten'' niet aangevinkt
- Mijn Pc in het stopcontact gedaan en niet via een verlengsnoer. (had ergens gelezen dat dit verschil kon maken)
- De Pc opengehaald en stofvrij gemaakt. En wat kabels gecontroleerd of ze los zaten. Maar geen idee wat ik deed.
- Mijn belangerijke bestanden eraf gehaald en de Pc naar fabrieksinstellingen gedaan.
- De drivers van me GPU geupdate,gedowngrade en daarna weer geupdate
- Memory test gedaan
- Antivirus scan gedaan
- in Windows Logboek gekeken maar niets raars gevonden
- CMD en dan ''SFC /SCANNOW''
- Hot CPU Tester Pro 4. (hierbij werd mijn beeld wel zwart maar viel de Pc niet uit)
- FurMark GPU Stress Test

Ik denk dus dat het een Hardware probleem is. maar dan weet ik nog steeds niet in welk onderdeel.
het kan de PSU zijn maar dat denk ik niet want die is 750W en dat is ruim genoeg (denk ik)
een vriend van me zei dat het ook de koeling can de CPU kan zijn.

ik heb werkelijk geen idee op internet staat dat het overal aan kan liggen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
 
Dan kan jou vriend wel een gelijk hebben. Stofophoping in dat apparaat en geen voldoende koeling meer. Hoelang garantie.
 
Laatst bewerkt:
Speccy geeft ook de diverse temperaturen aan dus die kan hij zo zien.
 
Je kunt eens "WhoCrashed" draaien en kijken of dat een mogelijke oorzaak oplevert..?
Draai anders eens een geheugentest met Memtest86...
Wellicht is het ook prettig als je even merk, type en vermogen ( in Watts ) van je voeding vermeldt want die mis is in het verhaal..?
 
Zet het vinkje bij de pijl eens uit. Dan krijg je een melding te zien in plaats van dat de PC herstart:
W10R.PNG
 
is het euvel begonnen na een update?
nee het is uit het niets

Dan kan jou vriend wel een gelijk hebben. Stofophoping in dat apparaat en geen voldoende koeling meer. Hoelang garantie.
garantie is al verlopen

Je kunt eens "WhoCrashed" draaien en kijken of dat een mogelijke oorzaak oplevert..?
Draai anders eens een geheugentest met Memtest86...
Wellicht is het ook prettig als je even merk, type en vermogen ( in Watts ) van je voeding vermeldt want die mis is in het verhaal..?
heb al een memorytest gedaan. kwam niks uit

Zet het vinkje bij de pijl eens uit. Dan krijg je een melding te zien in plaats van dat de PC herstart:
Bekijk bijlage 304447
heb ik ook al gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan