Externe HDD niet herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Berichten
383
Na de aankoop van een nieuwe PC met Windows10 home er op, super snel met SSD heb ik om het e.e.a over te zetten mijn externe Hdd aangesloten via een usb kabel.
De nieuwe pc herkent hem niet, gewoon nergens niet in computerbeheer/schijfbeheer niet te zien.
aangesloten op verschillende usb ingangen, hij werkt niet.
USB stick op de ingangen aangesloten werkt prima.

Op de oudere pc met ssd en Windows 7 en dual Windows 10 werkt hij gewoon prima.

Hoe kan dit nou? Wie weet hierover een wijs woord en kan mij helpen a.u.b.:eek:
 
Ga eens naar het configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer. Staat 'ie daar wel bij?

Wordt er in apparaatbeheer bij de usb-controllers een uitroeptekentje weergegeven?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie, maar het staat in de vraag dat hij ook niet in schijfbeheer staat, gewoon niet te zien.
Ik snap er niets van omdat hij het op de oude pc gewoon wel doet.
Ook een andere externe schijf ziet hij niet. Heb ik ook al geprobeerd.
 
Sorry, het woordje schijfbeheer had ik overheen gelezen. Voor alle zekerheid : er is dus geen schijf in schijfbeheer die geen letter heeft?

In apparaatbeheer, bij USB controllers, ziet alles er goed uit? Geen uitroeptekentje bij één van de controllers?

Daarnaast : klik eens 1x op de Windowsraampjes linksonder en typ :

winver

gevolgd door een Enter.

Welke Win 10 versie en welke build betreft het?
 
Laatst bewerkt:
Er staan letters bij en geen uitroep tekens bij usb.
De versie is 1703(build 15063.483)
 
Inmiddels is build 15063.502 beschikbaar, dus even naar instellingen, bijwerken en beveiliging en dan laten zoeken naar updates, is sowieso even aan te bevelen.

Heeft die disk uberhaubt op deze machine ooit gewerkt?

Wat bedoel je met letters? (zie 'mijn' usb controllers hieronder)
 

Bijlagen

  • usb.jpg
    usb.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 61
Bij schijfbeheer staan letters.
Bij de usb controllers staan geen uitroeptekens.
Het is een nieuwe pc dus hij heeft er nooit opgewerkt maar dat wil ik wel graag. Wel op mijn oude pc met w7 en w10.
Hij is nu KB 4032188 aan het binnen halen. Ik zal kijken of er nog meer komen.
 
Ik hoop dat na die update het ding wel herkend gaat worden, want de eventuele oorzaken (zéker) als een usb-stick gewoon door alle poorten wordt 'opgepikt', worden qua aantallen nu snel minder. Ik kan zo uit mijn hoofd nog maar één (mogelijke) oorzaak verzinnen, maar mogelijk eerst nog even het volgende : heb je nog een ander usb apparaat in huis, bijv. een digitale camera, een smartphone, een E-reader o.i.d. waarmee je de poorten kunt testen?
 
Ja , ga ik doen met een externe card reader met kaartje er in.
 
De card reader werk prima.
De externe hdd niet.
Het is toch raar, wel op de oude pc met w7 en w10 Niet op de nieuwe pc.
Ik ga de leverancier eens bellen.


Lange pier: de oplossing werkt niet bij mij. Alles gedaan, ik ga er moedeloos van worden.
 
Wat voor externe schijf is het? Kan nog zijn dat de USB poort te weinig stroom levert.


Installeer anders eens even de trialversie van IsoBuster. Ziet deze de schijf wel?
 
@Henke,

RogerS oppert hetgeen ik in bericht 8 als laatste optie in gedachten had, ic. te weinig power in de poort(en), vandaar mijn verzoek om een ander USB apparaat, anders dan een 'kleine' usb-stick, uit te proberen.

Een cardreader met een SD kaartje is echter niet helemaal wat ik in gedachten had, want zo'n cardreadertje zal niet veel meer power vragen dan een USB-stick. Ik dacht meer aan een wat 'zwaarder' apparaat, heb je mogelijk iets in je buurt? Als idd. uit de test met een wat 'zwaarder' apparaat blijkt dat dit ook niet wil werken, dan is de kans zo goed als 100% dat de USB-poorten voor bepaalde niet-gevoedde apparaten, te weinig power kunnen leveren.

Het mooiste zou zijn als je een externe DVD-speler zou kunnen aansluiten, die 'lusten wel een powerslokje'.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem al op twee usb ingangen aangesloten.

Isobusters ziet ook niet. Ik snap er geen bal meer van.de jjij
 
Dan denk ik dat ik door mijn suggesties heen ben, anders dan idd. de leverancier van de laptop bellen en hem het probleem voorleggen.

Voor je daar 'weggehoond' wordt: die externe hdd, welk merk en type betreft 't en is het een (erg) oude? Ik kan mij namelijk voorstellen (wilde gok) dat vrij oude externe hdd's nogal energieabsorberend waren / zijn en dat oudere computers daar mogelijk beter voor uitgerust waren (qua stroomvoorziening op de USB poortjes) dan de nieuwste machines. Immers, alles moet steeds zuiniger dus wie weet, is de poweroutput op de nieuwe machine fors 'geknepen' t.o.v. de oudere machines. (Wat ik schrijf is puur een gok en berust niet op kennis of zo)
Maar voordat je de leverancier benadert, zou het toch wel handig zijn om te weten of die hdd de oorzaak is, althans, zijn powerbehoefte. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.
 
Ik heb er nu een aanmerkelijk zwaardere voeding ingezet en wat denk je....:eek: hij werkt.
Tja hoe simpel kan het zijn.:eek::eek:

Probleem is opgelost.

Bedankt voor jullie super snelle reacties.:thumb:
 
Heel mooi dat 't werkt, maar ik blijft toch met een vraag / paar vragen zitten :

je hebt de machine in een winkel gekocht?
was het een kant en klare of heb je zelf onderdelen bij elkaar geklikt en heeft de winkel alleen maar geassembleerd?
wat voor merk voeding zat erin en wat was het wattage?
wat voor videokaart zit er in de machine?

Als het een kant en klare machine was, dan zijn het (bescheiden en diplomatiek gezegd) wat minder deskundige machinebouwers als slechts het aansluiten van een externe hdd al vermogensproblemen oplevert....... Stel je voor zeg dat je een film aan het downloaden bent, tegelijkertijd muziek beluistert en wat surft op het WWW en DAN een externe hdd zou aansluiten :shocked:
 
Tja, ik heb hem zelf niet gekocht maar een vriend van mij.
Ik ga met de pc en de voeding naar de leverancier eens kijken wat hij er van zegt.
De voeding zal wel niet in orde zijn 300 Watt (volgens mij erg weinig) en vreemd merk.
Ik over het geheel al niet erg te spreken. draden niet opgebonden met wat tyrappies, slordig werk:evil:
 
300 watt zou genoeg kúnnen zijn (nét aan misschien), maar da's voor een heel groot deel afhankelijk van de videokaart en in iets mindere mate van de processor, hetgeen dan ook de reden was dat ik naar het merk en type videokaart vroeg.
Zelf zou ik in een nieuwe pc minimaal 400 / 450 tot 500 zetten bij een wat bescheidener videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees is het een afraffel-machine met een goedkope chinese prul-voeding erin...
Typisch gevalletje van "mag niks kosten"....gemiste kans als je het mij vraagt, gewoon jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan