Windows 7 start niet meer op en/of loopt een minuut na het opstarten vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.522
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Windows 7, 64-bits
Deze morgen 03-08-2017 veroorzaakte mogelijk Norton LiveUpdate grote problemen. Deze gaan bij mij via Glary Utilities via de opdrachtregel C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.0.85\uistub.exe /lu dus na het opstarten begint deze direct te updaten. Nooit geen problemen en duizend keer gebruikt. Dan wordt de update niet afgemaakt en loopt het hele systeem vast. Reset en ik krijg bij het opnieuw starten twee blauwe lege schermen (2 monitoren). Dan reset en ik krijg de opstartopties van Windows naar veilige modus. Echter daar kan ik niets beginnen en daar heb ik een herstelpunt van Windows gebruikt. Echter na het opnieuw opstarten exact hetzelfde pc loopt weer vast. Het ligt dus mogelijk aan de Norton LiveUpdate. 20170802-008-core3sdsg2v5i64.exe | FTP Deze ook nog gebruikt maar alles blijft vastlopen. Muis niet meer en toetsenbord niet meer actief, zandloper blijft in beeld en Taakbeheer is niet op te starten.

Toen heb ik een full back-up hersteld en de entry van Glary Utilities eerst in de veilige modus verwijderd. Ook nog MBAM laten scannen en twee problemen opgelost. Norton Power Eraser zegt dat het register slechte instellingen heeft, echter repareren mislukt daar. Oude versie van Java verwijdert. Als ik nu opstart krijg ik aanmelden met Eigen account en Gast account en bij beide aanmelden twee blauwe lege beeldschermen. Nog eens de volledige systeemback-up herstelt maar aan het einde zelfde resultaat. Nog in veilige modus sfc /scannow gedaan. Norton installatie gecontroleerd één item is gerepareerd. Maar dat lost verder ook niets op. In veilige modus werkt alles wel alleen Norton werkt daar niet. Hoe nu verder?

edit1: Vanmorgen klikte ik op WLM en na het herstellen van de systeemkopie ook en dan loopt alles ook vast.

edit2: Ik heb nu voor de derde keer systeemkopie hersteld. Alles reageert normaal.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Het is werkelijk niet te volgen wat er dan allemaal gebeurd. Vanmorgen ging het om ongeveer acht uur goed mis. Raar opstarten met dan geen 'Welkom' dan weer wel en maar draaien. Twee lege blauwe schermen. Systeemherstel toegepast en later een systeemkopie. Volgens mij heeft LiveUpdate het register onbruikbaar gemaakt. Omdat ik pas aan het eind van de dag de derde systeemkopie heb hersteld, mis ik daardoor de corrupte updates en is nu alles weer normaal. Erg vervelend zo kun je maar weer zien dat je ook nog te snel met updates kunt zijn. Wat vreemd is dat eenmaal systeemherstel toegepast in veilige modus systeemherstel daar niet meer toegepast kan worden. Ik had zo'n vier herstelpunten maar die kon die niet meer lezen. Ik kreeg ook geen enkele foutmelding als W7 vastliep en Taakbeheer was niet te openen. We wachten af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan