Onbekend cd-station op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een vreemd geval in de installatie van een kennis van mijn (waar ik momenteel ook achter de computer zit)

In de lijst met Harddisken en een DVD station staat door onbekende oorzaak een CD-station dat helemaal niet in deze computer aanwezig is.

Maar doordat dat CD-station zich bevind in de lijst, zijn plotseling alle letters waar de Harddisken mee aangegeven worden veranderd.

Normaliter kun je zo'n CD-station wegkrijgen door de opdracht "Uitwerpen", maar in dit geval lukt niets

Wat kan ik hier aandoen, zonder mijn Win10 installatie opnieuw te installeren?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je kunt kijken of hij onder apparaatbeheer staat. En hem daar verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
(waar ik momenteel ook achter de computer zit)
En als je ervoor zit?:)

Moet wel zeggen, in het land der blinden is éénoog koning.:cool:

Maare, in de apparaatbeheer ook eens de verborgen apparaten laten weergeven, en is de PC al eens met Malwarebytes en Adwcleaner gescand?

Lijkt mij overigens sterk dat door dat station schijfletters zijn veranderd, in mijn lange ervaring nooit meegemaakt.


Maak eens wat screenshots van dat apparaatbeheer en schijfbeheer en zet die hier neer.
 
Is dat extra cd-station geen gevolg van programma zoals IsoCreater wat virtuele cd/dvd stations aan kan maken?
 
En als je ervoor zit?:)

Moet wel zeggen, in het land der blinden is éénoog koning.:cool:

Maare, in de apparaatbeheer ook eens de verborgen apparaten laten weergeven, en is de PC al eens met Malwarebytes en Adwcleaner gescand?

Lijkt mij overigens sterk dat door dat station schijfletters zijn veranderd, in mijn lange ervaring nooit meegemaakt.


Maak eens wat screenshots van dat apparaatbeheer en schijfbeheer en zet die hier neer.

Hallo Lange Pier
Helaas zit ik nu niet meer achter die bewuste computer, anders liet ik je het even zien (dat van die veranderde schijfletters)
Maar die raad van de verborgen apparaten zal ik opvolgen, de eerst volgende keer dat ik daar weer ben.
Bedankt en de hartelijke groeten
Dukkel

Hoi,

Je kunt kijken of hij onder apparaatbeheer staat. En hem daar verwijderen.

Daar heb ik hem weggehaald, maar in de Verkenner kom ik nog steeds CD-Rom D: tegen

Dus Dát was het niet

Is dat extra cd-station geen gevolg van programma zoals IsoCreater wat virtuele cd/dvd stations aan kan maken?

Daar zeg je wat, ga ik onderzoeken. Er is inderdaad een paar dagen geleden gebruik gemaakt van die IsoCreater.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat extra cd-station geen gevolg van programma zoals IsoCreater wat virtuele cd/dvd stations aan kan maken?

Hallo Bandito
IsoCreator weggehaald, en toen kon was die beruchte CD-Drive ook weg, en toen kon ik de diverse drives weer op hun oude positie neerzetten.
MVG
Dukkel
 
Dan hebben we het probleem gevonden en opgelost. Blij dat ik heb kunnen helpen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan