• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelcode(s) verdelen in 3 aparte cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richygo

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2017
Berichten
5
goedemiddag,

Ik zou graag verschillende bestelcodes vanuit 1 cel, variërend van 10 tot 150 karakters willen verdelen over 3 aparte cellen, afhankelijk van de lengte, 50 karakters en speciale teken "?"/".

Voorbeeld:

Bestelcode: 6100A/U18/NONE/PORTUTC/NOLCK/BLK/VH/NOITPS/XXXXXX/096M/CF/NOMC/NOMS/0RUSB/0SRL/NONE/NOCAL/00/00/00//NOS//XXXXX/BLITE/RFULL/NOADT/NOSM/12GROUP/MTC00/NOBTCH/NOSB/NOMSTR

Cel 1: max 55 karakters formule gebruikt: =LINKS(B45;53) geeft 6100A/U18/NONE/PORTUTC/NOLCK/BLK/VH/NOITPS/XXXXXX/096
Cel 2: max 55 karakters formule gebruikt: =DEEL(B45;54;53) geeft M/CF/NOMC/NOMS/0RUSB/0SRL/NONE/NOCAL/00/00/00//NOS//X
Cel 3: max 55 karakters formule gebruikt: =RECHTS(B45;LENGTE(B45)-108) geeft XX/BLITE/RFULL/NOADT/NOSM/12GROUP/MTC00/NOBTCH/NOSB/NOMSTR

Dit is wat ik nu heb, maar ik zou het graag afhankelijk willen maken van het speciale teken "/" zodat de 3 delen zo worden weergegeven dat iig de eerste 2 tekst delen (cel 1 en 2) eindigen met "/"
Ik maak gebruik van verschillende bestelcodes, sommige zijn kort en is 1 regel voldoende, maar sommige zijn lang (2 cellen) of zoals in het voorbeeld 3 cellen.

Juiste weergave:
6100A/U18/NONE/PORTUTC/NOLCK/BLK/VH/NOITPS/XXXXXX/096M/
CF/NOMC/NOMS/0RUSB/0SRL/NONE/NOCAL/00/00/00//NOS//XXXXX/
BLITE/RFULL/NOADT/NOSM/12GROUP/MTC00/NOBTCH/NOSB/NOMSTR


Alvast dank voor de ideeën.
 
Volgens mij is bij jou de juiste al niet juist. De tweede substring bestaat uit 56 tekens.
Maar goed, check die bijlage.
 

Bijlagen

  • Bestelcodes.xlsx
    10 KB · Weergaven: 22
Beste Timshel,

Bedankt voor de snelle reactie en er zat idd nog een fout in, maar jouw voorbeeld is precies wat ik nodig heb! Zou je nog een aanpassing kunnen doen indien een bestelcode uit minder dan 55 karakters bestaat zonder dat de max. lengte moet worden aangepast?

Bestelcode is dan bijvoorbeeld; 2216E/CC/VH/LH/RH/RF/2XX/ENG/Z/0/100/C

Nogmaals dank!:thumb:
 
ALS.FOUT doet wonderen.
 

Bijlagen

  • Bestelcodes.xlsx
    10 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ja, te snel met m'n reactie maar toch bedankt en goed weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan