script voor sneltoetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Windows 7 Ultimate
Graag zou ik een script of software willen hebben dat handelingen kan automatiseren.
Ik wil de details per map snel aanpassen door een snelkoppeling van een script op het bureaublad te activeren.

Bijvoorbeeld naam koppelingsdoel. Is breng koppelingsdoel aan onder details.

Ga naar Beeld = Alt L
Selecteer details = Shift C
gew Alt V = verwijderen
typ Alt V = verwijderen
Gro Alt V = verwijderen

kop Alt w = weergeven
enter = OK

Of moet dit met een muisrecorder. Graag wel met snelkoppeling want je kunt niet constant een programma moeten opstarten.
edit:
Heb Mouse Recorder pro 2.0.7.6 gedownload maar ik kan niet afzonderlijk toetsaanslagen vastleggen. Dus je krijgt een lijst met duizend mutaties (delays, mouse movements). Ik kan deze niet selectief wissen/bewerken. Is er geen programma waarbij ik alleen de toetsaanslagen kan vastleggen. Zoals
Key down = {Alt}
Key down = l
Key up = {Alt)
Key down = {Shift}
Key down = c
Key up = {Shift)
Key down = ge
Key down = {Alt}
Key down = v
Key up = {Alt)

Zijn dergelijke bewerkingen niet in een script te zetten. Ik lees in een script bijvoorbeeld:
Shell.SendKeys("{ENTER}") ' Verzend de toetsaanslag ENTER.
edit:
Ik kan deze niet selectief wissen/bewerken.
Zat er even naast. Ik heb ontdekt hoe ik alle overbodige items in Mouse Recorder kan verwijderen en dan opslaan. Dus daar ga ik mee aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Zie https://autohotkey.com/ hier zit ook een muis- en toetsrecorder bij zodat je een basis voor je script hebt.
Vervolgens kan je zelfs aanpassen door het toevoegen van variabelen in een programmeertaal.
Een autohotkey script kan je als snelkoppeling op je bureaublad zetten.
Ook zijn er voorbeeldbestanden en een forum.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een heel eind gekomen met Mouse Recorder maar ALT+W is ergens in gebruik en die verstoort de boel. Ik kan niet vinden welk programma die in gebruik heeft.
Gebruik nu Mouse recorder premium 1.0.51 van Bertels Media GmbH en die lukt aardig. Alleen als de snelheid te hoog is, loopt het in de soep.

Toch weer naar Mouse Recorder pro 2.0.7.6 gegaan en ik heb het werkend gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan