hdd clonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
beste
ik heb hier een harde schijf die in een laptop zit en deze weigert verder op te starten door bad sectors
heb nu het programma hdd regenerator gestart en deze zoekt en hersteld de bad sectors maar zo te zien gaat dat eeuwen duren.
loopt nu al een week en zit nog maar op 12.5 % . waarvan wel al 6334 herstelde sectors

nu is men vraag als ik nu een nieuwe hdd neem en de oude naar de nieuwe clone , zou dit dan in orde zijn of zouden de bad sectors mee overgaan
naar de nieuwe hdd ?

of iemand een betere oplossing ?

dank u
mvg
 
Bij het klonen wordt dus ook de beschadigde data van die bad sectors meegekopiëerd, lijkt me niet de manier.
Ik zou of HDD Regenerator laten door draaien of gewoon een nieuwe, schone installatie doen, dan is het systeem weer optimaal snel.
Kies je voor een SSD i.p.v. een HDD dan krijgt je laptop een 2e leven en is hij sneller als toen hij nieuw uit de fabriek kwam.:thumb:
 
bestaat er dan niks dat sneller kan werken dan hdd regenerator ? en zo toch nog wat leven in die hdd komt ?
het is zo dat de laptop niet volledig opstarte , moest dit door 1 of andere manier wel lukken ofzo zodat ik dat een kopie van schijf naar nieuwe kan zetten ....

iemand een idee ? of andere goede ideeën ??
dank u
 
Bij het klonen wordt dus ook de beschadigde data van die bad sectors meegekopiëerd, lijkt me niet de manier.
Heb je de tekst v/d link gelezen....?
https://www.easeus.com/todo-backup-resource/how-to-clone-a-drive-with-bad-sectors.html
What's the best software to clone failing HDD/SSD that has bad sectors.....

Als je een Linux tool gebruikt moet je ipv dd dus dd_rescue gebruiken om de bad sectors over te slaan.
Ghost voor Linux doet standaard dd , dus moet je via de command line het doen.
Er zijn nog wel mee tools maar ik heb alleen aangeven dat het mogelijk is. de windows tool lijt me handig voor GUI-gewende mensen.
 
bestaat er dan niks dat sneller kan werken dan hdd regenerator ? en zo toch nog wat leven in die hdd komt ?
het is zo dat de laptop niet volledig opstarte , moest dit door 1 of andere manier wel lukken ofzo zodat ik dat een kopie van schijf naar nieuwe kan zetten ....

iemand een idee ? of andere goede ideeën ??
dank u

Zou Windows op een nieuwe/andere schijf installeren en de huidige in een pc erbij hangen en met die HHDRegenerator weer beginnen of aan een werkende Spinrite zien te komen.
https://www.grc.com/sr/spinrite.htm
Beide tools repareren de oppervlakte magnetisatie maar als er echt een fysieke beschadiging is dan werken die tools niet.

Indien je de bestanden eraf wilt halen als het repareren niet wil, gebruik TestDisk, die kan "raw" bestanden lezen en je kunt ze naar een andere bestemming kopiëren.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
 
Volgens deze link zou dat wel kunnen. En lees deze ook even.
 
ik heb nu hdd regenerator stop gezet om de schijf eens te proberen clonen .

nu heb ik het probleem dat de schijf niet meer te zien is bij men vaste schijven onder computer.
ik kijk dan bij computerbeheer -> schijfbeheer en daar zie ik dan de schijf zonder paden of letter en ook niet toegeweze ruimte ..
heb geprobeerd van letter en pad toe te voegen , wat wel lukte maar erna als ik deze wil openen zegt hij dat ik ze moet formatteren.
en mijn gegevens zijn nergens te zien , had op de schijf een C: en een D: recovery

wat kan ik doen om de schijf zichtbaar te maken en er de bestanden nog af te krijgen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan