windows 10 naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizzard

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Berichten
90
Hallo,

ik heb een laptop met daarop standaard windows 10 erop geinstalleerd, dus zo nieuw gekocht.

en wil terug naar windows7 hoe doe ik dat?, heb het al geprobeerd maar het lukt niet,
wordt op één of ander manier geblokkeerd.

Hoe moet ik dit aanpakken
 
Wat en hoe heb je het geprobeerd?
Als je de C-schijf (boot schijf) formatteerd, zou het moeten lukken.
 
Van de installatie Dvd installeren maar hij installeert hem niet, hij gaat gewoon terug naar win10
dit zou normaal gewoon moeten kunnen
 
Bezint eer ge begint.
Check eerst aan de hand van je systeeminfo of er wel drivers etc zijn voor deze lappie.
Als die schijf een gpt partitie is kan je win 7 daarop niet installeren. En windows 7 wordt niet meer ondersteund.
 
Vraag mij af waarom je dat wilt, W10 ziet er wel wat anders uit maar onder de motorkap zit er niet veel verschil.
Wat zijn de redenen dat je dat wilt?
 
Ik zou zeggen, blijf bij 10. Win. 10 is beter en sneller dan 7. Heb Linux er op gehad en ben nu terug bij win. 10. Bevalt prima. was een beetje uitvogelen, maar ben nu vertrouwd er mee.
 
Het is niet voor mij,

Maar mijn vriendin kan niet overweg met windows 10, en wil windows 7 erop, ik zelf ben ook geen 10 fan, ik werk met apple
dus heeft mij gevraagd of ik win7 erop wil zetten
 
Met een CD / DVD van de fabrikant (waarop geen 'echte' Windows staat) zal 't in principe niet lukken. Je zal een 'zuivere' Microsoft Win 7 DVD nodig hebben en dan gaat 't prima lukken. (Ermee opstarten, de schijf laten formatteren en dan installeren) Je hebt daarbij iig 1 uitdaging : de key. Waarom je / ze terug wil gaat ons natuurlijk niet aan. (snap niet waarom daarnaar wordt gevraagd, da's totaal niet relevant.)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst ook even wat voor een processor erin zit, want de processoren van het type Kaby lake ondersteunen geen Windows 7 meer, althans de MS-update werkt niet meer bij dat type processor.
Die MS-update is nog wel op te lossen met"wsus-offline-update"
https://www.heise.de/download/product/wsus-offline-update-ct-offline-update-38170/download

Erger is als de hardware niet goed zou werken als je een Win7 met Intel i7 zou opzetten...
ik heb hier een i7 op een Asus Z170 Gaming Pro bord: heb hem getest met een bootable Win7, dat gaat goed.
Maar na ca 1 minuut crasht het systeem (beeld bevriest). Heb ik niet verder uitgezocht.
Iig wel booten en beeld, dat crashen zou aan een driver kunnen liggen.....
Kortom wees voorzichtig eer je definitief overgaat (neem eerst een testdiskje... en gebruikt de iso van de link).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan