Rapport aanwezige goederen (duplicaten verbergen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

conehead

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Berichten
22
Bekijk bijlage testje.zipBekijk bijlage testje.zip

Hallo,

Ik had in het rapport graag alle dubbele namen verborgen en nergens open velden hebben, heb al wat getest met groeperen en sorteren maar kom toch niet tot het gewenste resultaat ...

Een mooie lijst zonder dubbele en lege velden ... Graag had ik ook nog het gewicht en het aantal vervangen door het totale aantal en het totale gewicht per dossiernummer/magazijnnummer.
 
Daar ben ik inderdaad naar aan het kijken. Maar ik zie niet helemaal wat je bedoelt en wat het resultaat zou moeten zijn. Dubbele records (herhaling van gegevens) kun je voorkomen door te groeperen op dat veld. In de groepsveld sectie van dat veld (die je wel aan moet zetten) totaliseer je de velden dan. Maar de berekeningen snap ik ook niet.
 
slecht rapport.PNG

Ik had alles opnieuw gewoon gezet zonder hide duplicates, en ik wou dus gewoon het totaal aantal en totaal gewicht per Dossiernummer, maar dat zal ergens zijn door een ! te gebruiken voor een record als ik het me nog goed herinner, het is weer enkele maanden geleden ...

Mijn probleem is zichtbaar in de bijlage, ... bi hide duplicates vallen er gaten omwille van dubbele waarden ...

En indien er nog wat tips zijn om een rapport wat op te smukken want mooi vind ik dat niet echt ...

Alvast bedankt
 
... maar dat zal ergens zijn door een ! te gebruiken voor een record als ik het me nog goed herinner, het is weer enkele maanden geleden ...
Het uitroepteken heeft nergens mee te maken; dat gebruik je alleen als je een element uit een verzameling wilt gebruiken. Vaak kun je het uitroepteken vervangen door een punt, en dan heb je ook nog eens IntelliSense, wat dan uiteraard veel makkelijker werkt. Volgens mij wil je dus gewoon groeperen op, ja, op wat eigenlijk? Magazijnnummer? Afzender? KUA code? Dat zijn wel 3 elementen die in elk record overeenkomen. Dus het kan ook zijn dat er een ander verbindend veld is.
 
Groeperen ok maar als je groepeert op eerste veld dan komen andere waarden toch nog telkens meerdere keren voort wat logisch is aangezien ze tot hetzelfde record id behoren maar oogt totaal niet mooi en moet toch weg te krijgen zijn.
 
Je kunt op meerdere niveau's groeperen als dat nodig is. Jij groepeert nu verkeerd. Ik zal je voorbeeldje vanavond proberen aan te passen, al snap ik je werkwijze nog niet helemaal. Maar daar kom ik hopelijk wel uit.
 
Wat bedoel je juist met werkwijze:
Bedoeling is dus gewoon per magazijnnummer een regel te hebben van de details en geen meerdere regels zoals nu het geval is... Maar ik vermoed dat dat gedeelte wel duidelijk is. Dat hoop ik alvast
 
Wat jij wil is best mogelijk, maar niet met deze gegevensbron. Als je wilt groeperen zodat je die op basis van een bepaald gegeven maar één keer ziet, dan moet de gegevensbron zodanig zijn dat je die gegevens ook kúnt groeperen. Bij jou kan dat niet. Er zijn groeperende gegevens, zoals [Dossiernummer], [Bestemming] en [Afzender], maar die zijn het probleem ook niet. Je wilt graag totalen zien op basis van [Aantal] en [Gewicht] en die zijn het probleem dus ook niet: die kun je gewoon optellen. Dan hou je één spelbreker over: [Afmetingen]. Dat is voor elk record verschillend. Met als gevolg: je ziet elk record alsnog apart in je rapport. Zou je dat veld weglaten, dan kun je het rapport opmaken zoals je wilt. Althans: voor zover ik het nu kan beoordelen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan