Inrichten nieuwe SSD schijfje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig aan het inrichten van een SSD-schijfje van 240Gb via een USB Stick waar Win10 opstaat.

Maar ik weet eigen niet de te houden juiste volgorde van handeling en welke commando's je MOET gebruiken.

De mogelijkheden die geboden worden zijn:

Vernieuwen..................Verwijderen.................Formatteren..................* Nieuw
Stuurprog. laden...........Uitbreiden

Nu begrijp ik natuurlijk de voor de handliggende commando's zoals Verwijderen ,Formatteren en * Nieuw

Maar wat doet nu eigenlijk Vernieuwen en waarvandaan moet je Stuurprog.laden, en wat valt er uit-te-breiden

Makkelijk zou het wezen als dit terug te vinden was bij Microsoft, maar ik kan het niet vinden

Met vriendelijke groet
Dukkel :eek:
 
Wie komt dan met dergelijke commando's? Je moet niets! Heb je het hier over een externe SSD zoals bijvoorbeeld een SanDisk 500 240Gb? Die zijn in gebruik net als andere externe HDD's.
 
Post eens een plaatje...
 
[smallimg]https://www.imgdumper.nl/uploads9/598704fa3ca2a/598704f9efc1a-IMG_20170806_134728.jpg[/smallimg]

Ik hoop dat het plaatje goed (genoeg) overkomt
MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je echt schoon wilt beginnen verwijder je "Station 0 partitie 1"
Dan komt er bij Station 0 alleen maar vrije ruimte te staan.
Dan kies je voor "nieuw" en maak je een "primaire partitie aan met naam windows.
En dan kun je op "Volgende"

Als je meteen "Volgende" kiest, wordt Station 0 niet schoon gemaakt via formatteren.
Ik zou helemaal schoon beginnen...

Weet je zeker dat je niets meer aan fotos en docs en mail op station 0 hebt staan?

Wrs staat dat op station 1 die DATA heet....

Succes maar lees goed wat je doet en vraag anders weer hier. (geen garanties immers hier... op afstand...)
 
Hallo Route99

ik krijg aldoor deze foutmelding

59871be9ae563-IMG_20170806_153559.jpg


Enig idee wat en waarom ik die krijg?
MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft mijn tekst niet te quoten.. je hebt een nieuwe vraag...

Nog nooit gezien...
https://www.google.nl/search?client...e+0x80070570&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Dat zijn nogal al wat opties.
Heb je een nieuwe primaire partitie aangemaakt? Ja?
Herstart de PC eens en begin opnieuw. nu kun je "volgende" klikken want je hebt de nieuwe partitie al gemaakt...

als naar de herstat blijkt dat het 1e plaatje nog net zo is... dan moet je mijn 1e bericht herhalen qua uitvoering.

kleine kans: USB stick is een beetje rot. Heb je nog een andere er liggen om de installatie mee uit te voeren? Maak die dan klaar zo als je de ander ook gedaan hebt en gebruik die.
 
Ik zal nu meteen een andere (nieuwe) USB-stick inrichten.
Het resultaat laat ik weten.
MVG
Dukkel
 
Hallo route99

Inderdaad, na het formatteren van mijn USB-Stick kreeg ik wel de complete installatie perfect op die stick, en goed geinstalleerd.

Mijn hartelijke dank
MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan