CDburnerXP hoe werkt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
216
:eek:
Ik heb op mijn PCtje CDburnerXP maar ben nog steeds maar een simpele ziel en dus….
Ik wil foto’s op een DVD of CD branden kan iemand vertellen stap voor stap?
En ja graag op zijn Jip&Jannekes?

Vriendelijke Groetjes al!
Rob.
 
De vraag is eerst wat je naderhand met die CD of DVD wilt doen.
 
HOOOWWwwww ik geloof dat ik nu al geholpen ben lieve mensen!
Hallo Edmoor en Peter,
Die link naar YouTube ik geloof dat dat al de gouden TIP was.
Maar ik zal toch nog even vertellen wat ik niet begreep,
Ik wist/weet niet wat een ISO_bestand is en als je CDburnerXP opstart dan vraagt ie wat wil je branden.
Maar ik weet niet waar foto’s onder vallenen er staat ook geen uitleg bij,
Geluid ja video ja maar waar viel die foto nu onder?
En dus zodoendes……….

VrGr Rob.
 
Yup, het is data.
MP3 bestanden zijn dat ook.

Een .iso bestand brandt een opstartbare schijf, dat noem je ook wel "boot disk." De computer werkt dan vanaf het bootbare medium, als de voorkeur van opstartvolgorde in de BIOS of Setup tenminste goed staat. Alleen dan wordt het opstartbare geregeld: wanneer een .iso bestand door een brander als ISO gelezen wordt. Eén of meerdere .iso bestanden op een schijf branden doet dus evenmin iets als wanneer ze op de harde schijf staan. Het lijkt dan een gearchiveerd, dus uit te pakken bestand. Deze kennis komt zeker een keer van pas, bijvoorbeeld bij het maken van een hulpschijf voor foutopsporing en bij op virussen scannen en voor het geheugen testen of bij het klonen en een image maken van een harde schijf worden opstartbare schijfjes gebruikt.

Niet alle programma's kunnen van .iso bestanden een opstartbare schijf branden. CDBurnerXP doet dat zelfs zonder moeilijk te doen over instellingen. Een uitstekende keuze. (niet alleen voor XP)
 
Een .iso bestand brandt een opstartbare schijf, dat noem je ook wel "boot disk."
Een iso is een opslagformaat, het betekent niet "opstartbare schijf". Een iso heeft daarvoor bootbestanden nodig.
 
ISO bestanden die niet bedoeld zijn om een opstartbaar medium van te branden zie ik nooit. Bedankt voor de informatie.
 
:thumb:Hallo beste mensen allemaal,
Het is gelukt!
Maar werd er door een kennis gezegd je kunt het beter ook nog ergens anders op opslaan want –
Die CDs en DVDs gaan op den duur toch rot doen.
Hij stelt voor externe harde schijf of USB stickje….en heb je nog meer?
En hoe zit dat met die CDs, wat gebeurt er op de lange duur mee? Gaan ze stuk?
En vinden jullie WEG er mee?

Ongelofelijk!
Terwijl ik dit naar jullie schrijf in Word en weer wil terug klikken naar dit forum gaat er iets mis!
Ik wil terugklikken naar internet (naar dit forum/topic) en krijg alleen een zwart beeld?
Wat de…….. had het net ff wat eerder ook maar nu bleef het scherm langer zwart.
Heb wel een update van Windows gedaan gisteren maar of dat het is???
Zal zo even opnieuw opstarten wie weet…….
Maar goed tot zo ver bedankt mensen!

Ga opnieuw opstarten kijken wat ie doet.
Vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
 
Over de CDRom/DVD zekerheid, veel hangt af van de staat waarin ze zich bevinden. Laat ik zeggen dat ze nogal heet worden en zelfs brand-sporen kunnen hebben van op hoge snelheid branden. Ik adviseer om niet sneller dan 4X te branden. Ook dat de verf of sticker laag de kwetsbaarste is, daar zit de drager onder en dat glimmende folie bladdert er maar zo vanaf. Al met al geef ik schijfjes gemiddeld een 15 jaar maar slecht bewaard en veel gebruikt zie ik ze niet ouder worden dan 5. Zou jij goede schijfjes nemen dan beloof ik 20 jaar dat ze mee gaan.

Harde schijven kunnen langer data bewaren maar zijn kwetsbaar door de elektronica en contacten en die hoort bij de schijf. Deze liefst niet alleen droog maar ook bij de zelfde temperatuur bewaren omdat ze ademen.

Het beste in opslag is meerdere bronnen, een kennis of collega kan de zelfde bestanden bewaren en de kans op verlies door beide tegelijk is kleiner. Een bedrijf bewaart data op meerdere plaatsen.

Tegenwoordig word je een boel zorgen uit handen genomen door cloud opslag. Dit heeft een lage drempel. Iedereen kan bestanden on-line laten bewaren en zelfs automatisch vanuit bepaalde mappen. Voeg dit bij de mogelijkheid van meerdere aanbieders en de data zit gebeiteld. Je zou zeggen dat de data ver weg is en er een ramp zou kunnen gebeuren of door een kwaadwillende vernietigd maar er wordt goed voor de techniek gezorgd en zou er iets mee gebeuren, dan weet de wereld dat de zelfde dag.

Over andere computer zaken graag andere topics aanmaken, anders wordt het overal chatten en het gaat om hulpverzoeken. Zonder te willen modereren trouwens. Als het beeld even op zwart gaat dan betekent dat meestal dat de processor in beslag genomen wordt door te veel en te zware processen. Ik raad mensen altijd aan om te proberen zonder Indexeren voor snellere zoekacties. Deze instelling is te vinden bij Verkenner > rechts klikken op een schijfletter voor het contextmenu > Eigenschappen. Bij de nieuwste Windows versies is Indexeren alleen een service. U zou een belastende virus scanner kunnen hebben of Office is een te zwaar pakket voor uw computer. Voor het controleren van alle opstartbare taken kan u kijken in de programmagroep Opstarten en bij het Systeemvak, op de taakbalk rechts. Bij Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) is soms te zien waar de computer voor gebruikt wordt maar dat geeft niet altijd veel inzicht. Voor een vergaande controle kan u een lijst laten opstellen door het programma AutoRuns. Een grote kans dat er programma's worden opgestart die u niet nodig bent en malware of spyware wordt dan ook sneller gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Alfred,
Ik heb daarnet moeten her opstarten en via mijn Bios ben ik weer terug op aarde!
(dit alles wist ik zelf allemaal niet natuurlijk!) Mijn Neefje heeft me geholpen.
Maar dus jawel mijn PCtje begaf het en ik had alleen nog zwart beeld met wat tekst.
Iets met …………….BOOT……………..bla bla bla enz.
Maar zal dus misschien inderdaad een nieuw topic aan moeten maken.
Ik heb geen paniek want heb een reserve schijf!
(en dat voor mijn doen, dit gaan we in de krant zetten!) dom geluk!

Mag ik jou en de rest hartstikke bedanken!:thumb:
Hartelijke groeten uit omg. Rotterdam!
Rob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan