• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag met betrekking tot een oude topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Kamphuis

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
19
Hoi,

Ik ben het volgende topic tegen gekomen en vind deze erg bruikbaar voor wat ik zou willen. Met een paar kleine aanpassingen (in mijn optiek) moet dit voor wat ik er mee wil ruim voldoende zijn. Echter is het zo, dat ik totaal geen flauw idee heb hoe ik deze "achterr de schermen" kan customizen.

het gaat om topic --> http://www.helpmij.nl/forum/showthr...orm-werkblad-vullen?highlight=Klachtformulier

en ik wil het volgende formulier er bij gebruiken (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • probleemhoek - kopie.xlsx
    22,6 KB · Weergaven: 36
Wat is de vraag en waar loop je tegenaan? Achter de schermen kom je door op <ALT> + <F11> te drukken.
 
yhnx... ben ben ik al een stap verder :). Nu dus tussen die VBA codes zoeken naar wat ik weg wil en woorden dat ik wil aanpassen ... ?
 
Ik volg Vena
Wat is de vraag en waar loop je tegenaan?
Ligt zoiets in je lijn van verwachtingen?
Zo ja, kan ik morgen eens kijken wat ik voor jou kan betekenen.
 

Bijlagen

  • Klachtenregistratie.zip
    44,2 KB · Weergaven: 35
dankjewel voor jullie reacties. Voor mij gaat het erom dat ik het formulier wat ik als bijlager erbij heb gedaan, in een overzicht krijg. op dit moment ben ik bezig om de regels in het VBA gedeelte aan te passen ... ik denk dat me dat wel lukt (ik heb daar geen ervaring mee :). Mocht ik tegen problemen aanlopen ... zou ik het fijn vinden om hier e posten en dat jullie me daar in kunnen uitleggen wat ik verkeerd doe. Ik heb weinig ervaringen met zulke dingen, maar ben wel leergierig
 
Ik ben al lekker bezig geweest (al zeg ik het zelf haha ). alleen snap ik in de VBA gedeelte niet de volgorge. Kan het zijn dat het aanpassen van het formulier niet oplopend is? die eerste checkbox laat hij bijv. niet in het overzicht zien :-/
 

Bijlagen

  • probleemhoekversie2.xls
    88 KB · Weergaven: 50
Rechtsklik eens op 1 van die vinkvakken je ziet dan in het naamvak hoe deze heet. (B16 = Selectievakje 23) Dus daar moet je wat meedoen.
 
Hoi VenA,

Dankjewel voor je antwoord! Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt en de structuur in die VBA gedeelte is nog niet erg logische voor me ... maar ik probeer er eens rustig te voor te zitten deze week :-/
 
Ik kom er niet uit met wat jij bedoelt...... :-/ De gewone velden weet ik **** ik dat kan aanpassen in VBA, alleen de vinkvakken snap ik niet.
 
misschien dat deze keer een plaatje wel helpt

om de naam van een selectievakje te vinden
naamvak met objectnaam.PNG

1. ga naar ontwikkelaars menu, klik op ontwerp modus
2. rechtsklik op een selectievakje
3. in het naamvak (rechtsboven de kolom A) zie je de naam van het geselecteerde vakje

die naam kan je in vba gebruiken om dat specifieke selectievakje aan of uit te zetten.

je zou evt de selectievakjes ook kunnen hernoemen zodat ze wel in een bepaalde logische volgorde staan voor meer efficientere code.
 
3. in het naamvak (rechtsboven de kolom A) zie je de naam van het geselecteerde vakje
ik zou aan de linker kant kijken ;)
 
Begin gewoon bij de basis. Vinkvakken kan je ook vervangen door keuzelijsten aangezien je geen ruimte overlaat voor meervoudige keuzes. Je hebt overigens, voor als je wat met VBA wil, wel het meest slechte voorbeeld kunnen vinden.;)

Voor het opslaan van een bestaand formulier of een nieuw formulier.
Code:
Sub VenA()
  Dim f As Range, ar
  With Sheets("Klachtformulier")
    ar = Array(.[B8].Value, .[B9].Value, .[G8].Value, .[G9].Value, .[B11].Value, .[G11].Value, .[B13].Value, .[B14].Value, .[G14].Value, _
      .[A22].Value, .[A20].Value, .[A21].Value, .[A23].Value, .[B26].Value, .[F26].Value, .[B27].Value, .[C27].Value)
    Set f = Sheets("2017 Inkomend").Columns(1).Find(ar(0), , xlValues, xlWhole)
    If Not f Is Nothing Then f.Resize(, 17) = ar Else Sheets("2017 Inkomend").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 17) = ar
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • probleemhoekversie.xlsb
    22,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
dankjewel voor jullie adviezen! keuzelijsten is idd ook een goede. Ik ga eens proberen of ik er meer van kan leren. hoezo is dit een heel slecht voorbeeld? verouderde code of gewoon slecht gemaakt?
 
Slecht is niet echt het goede woord voor de code en voor een beginner misschien wel makkelijker te begrijpen:d Maar VBA in combinatie met samengevoegde cellen is vaak geen gelukkige combinatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan