Waarom geen Wordpress?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brikmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2017
Berichten
1
Binnenkort wil ik een muziek website laten maken in combinatie met radio streams.
Als ik de bestaande online radio websites check, zie ik dat geen van hun Wordpress gebruikt. Wat zou hier de reden voor zijn dat men niet kiest voor Wordpress?
Waarom zou ik wel of geen Wordpress moeten gebruiken?
 
En hoe weet je dat zij geen Wordpress gebruiken?

Zelf raad ik Wordpress zeker aan voor een simpele site met voornamelijk content die makkelijk bijgehouden moet worden.
 
Laatst bewerkt:
En hoe weet je dat zij geen Wordpress gebruiken?
Elke Wordpress website is simpel in de <head> te herkennen.

In de basis is Wordpress een blog, misschien wordt het daarom niet gebruikt voor muziek stream websites.
 
Ik stel voor :
drupal (veel gebruikt in belgie)
joomla (veel gebruikt in nederland)
yii (snel of bijna de snelste bijna nog niet gekend in belgie of nederland)
dotnetprojects(php code niet voor site wel voor backoffice)(traag en vuile code)


wordpress veel gebruikt zelfs op mijn site hebben ze zitten zoeken naar wpadmin dus ... (dient voor blog vuile code)
waarom geen bbforum dan kan je van alles een forum maken en met wat css kan je er mogelijk ook nog op een site doen lijken.
 
Laatst bewerkt:
Als alternatief, als je niets in php wilt coderen, dan is er CMS Made Simple. Ook dit cms heeft schone code en is lekker snel.
 
Elke Wordpress website is simpel in de <head> te herkennen.
Nee hoor. Met plugins kan je alles afschermen wat je maar wilt. Zelfs het pad voor je stylesheets en je javascripts.
Ikzelf draai ook voor twee sites Wordpress en het bevalt mij uitstekend. Met de Security plugin is Wordpress erg veilig te noemen.
 
Laatst bewerkt:
RE: Nee hoor. Met plugins kan je alles afschermen wat je maar wilt. Zelfs het pad voor je stylesheets en je javascripts.
Bekijk de html eens van een willekeurige website die met Wordpress is gemaakt. Met name het gedeelte in <head>. Je ziet gelijk wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Templates zijn aan te passen, en met plugins kan je een hoop verdoezelen. Geloof me!
 
Ik geef PHP4U gelijk in deze.
Er zijn veel plug-ins waarmee je alles kan afschermen en wat je dus niet wilt laten zien in de code.

Als beveiliging gebruik ik de plug-in iThemes Security, maar scherm geen dingen af.

Dat kan wel met Secure WP plugin.
Die plugin maakt het lastiger om informatie over uw Wordpress installatie te weten te komen. De belangrijkste zijn:

Foutmeldingen op de login-pagina worden verwijderd. Een hacker kan nu niet meer zien of de gebruikersnaam en / of het wachtwoord onjuist waren.
Versie informatie over uw Wordpress installatie wordt verwijderd uit de header van uw pagina's. Bezoekers kunnen in de bron van uw pagina niet meer zien welke Wordpress versie u gebruikt en of dit nog een oude, kwetsbare versie is.
Een index.html pagina wordt aangemaakt in de plugins directory, zodat de inhoud van de gehele directory (met eventuele kwetsbare plugins) niet meer getoond wordt aan bezoekers die de directory rechtstreeks proberen te bereiken.
 
Laatst bewerkt:
RE: Templates zijn aan te passen, en met plugins kan je een hoop verdoezelen. Geloof me!
Heb je een voorbeeld website want ik wil altijd bijleren. Behalve als je met verdoezelen KinderP bedoelt dan wil ik het niet weten.

@femke
Dit is het nadeel van WP, standaard uit de box hoort dit er in te zitten zonder plugins.
Met de plugins die je noemt kan ik binnen 1 sec vertellen of het een WP website is.
 
Laatst bewerkt:
Een voorbeeld heb ik niet, maar functies in Wordpress kan je 'hooken' en overschrijven.
Dus als iemand niet wilt laten prijsgeven dat hij Wordpress gebruikt, dan is dat goed mogelijk. Trust me.

Zelf standaard url's van de admin of de login zijn aan te passen.
 
RE: functies in Wordpress kan je 'hooken' en overschrijven
Dit geldt voor de functionaliteit in de <body> en in geringe mate voor de <head>
Je kan in de <head> altijd zien dat het een WP website is. Als iemand met peek & poke de core bestanden gaat verbouwen dan is het eventueel mogelijk maar dan is het geen WP meer! Het is dan een eigen brouwsel geworden. De bedoeling van een blog (of cms) is juist dat je niet in de core zit te prutsen. Daarom heeft WP vaak vuile code omdat er altijd mensen zijn die, als er geen hook is, toch de core bestanden veranderen met tot gevolg een instabiele website.

RE: Zelf standaard url's van de admin of de login zijn aan te passen
Dit valt onder security, niet onder het achterhalen van het gebruikte blog of cms
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan