• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwprograms

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
52
Ik heb in een cel een NL postcode staan b.v 2222AA, die ik graag gesplitst wil hebben in 2 cellen, een cel met de vier cijfers 2222 en een cel met de letters AA.
Al veel gevonden over splitsen van cellen maar dit niet specifiek.

Wie kan mij helpen.

Grt, Cor
 
Laatst bewerkt:
Met de postcode in A1:
Eerste cel: =LINKS(A1;4)
Tweede cel: =RECHTS(A1;2)
 
Hallo Edmoor,

Dank je wel voor de oplossing, en het werkt. Tot zover mooi. Nu wil ik de 4 cijferige postcode gebruiken om deze automatisch te vinden door Vert.Zoeken in een postcodebestand zonder letters. Het resultaat blijft echter steeds #NB#. Ik denk dat het komt omdat er dan naar de formule in de cel gezocht wordt. Kan ik dat ergens mee oplossen.
Ik had een lijst met alle NL postcodes van NL. Helaas ben ik die kwijt. Is die nog ergens te downloaden want dan is het probleem ook opgelost.

Cor
 
Heb je hier iets aan?
Ik als belgs met nl postcodes:rolleyes:
 

Bijlagen

  • Postcodes, gemeente, provincie.xlsx
    192,3 KB · Weergaven: 355
Nu wil ik de 4 cijferige postcode gebruiken om deze automatisch te vinden door Vert.Zoeken in een postcodebestand zonder letters. Het resultaat blijft echter steeds #NB#. Ik denk dat het komt omdat er dan naar de formule in de cel gezocht wordt.

Dat had je er beter direct bij kunnen vragen en er een voorbeeldbestandje bij doen.
 
Sorry dat ik niet verwacht had dat het zo niet werkt. Normaal doe ik altijd een voorbeeldbestandje erbij, maar dacht dat het in dit geval niet nodig zou zijn. Daarom alsnog een kleine bijlage die laat zien wat het resultaat is met de geboden oplossing.
Alweer bedankt voor het meedenken.Bekijk bijlage PC splitsen.xls
 
Maak er in E5 dit van:
=INTEGER(LINKS(C5;4))

Of dit in G5, dan heb je E niet nodig:
=ALS(C5="";"";VERT.ZOEKEN(INTEGER(LINKS(C5;4));Postcodes!A1:B27;2;ONWAAR))


We "zeuren" niet voor niks altijd om een voorbeeldbestand, er kan meer meespelen in de oorzaak van een probleem dan alleen hetgeen in het sheet zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:
=VLOOKUP(VALUE(LEFT(C5;4));Postcodes!A1:B27;2;0)
 
Deze formule werk helemaal goed; =ALS(C5="";"";VERT.ZOEKEN(INTEGER(LINKS(C5;4));Postcodes!A1:B27;2;ONWAAR))
De andere ga ik later ook nog proberen. Bedankt voor de oplossingen.

Grt, Cor
 

Bijlagen

  • Postcodes, gemeente, provincie .xls
    849,5 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan