Hoe deel ik bestanden tussen twee Windows 10 PC's via ethernet kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
110
Ik google me suf maar kan alleen maar uitleg vinden over oudere versies van Windows. Ik zie mijn PC's wel allebei samen, maar volgens mij is dat draadloos omdat ze ook draadloos verbonden zijn met een netwerk. Als ik de ethernet kabel eruit trek dan zie ik ze namelijk nog steeds allebei.

Weet iemand een handleiding of kan iemand uitleggen hoe ik bestanden kan delen tussen twee Windows 10 PC's via een ethernet kabel? Wordt er helemaal gek van.
 
Het probleem is dat het via wifi langer duurt dan via ethernet kabel. Daarom heb ik de moeite genomen om die erin te prikken.

Ik ben nu bestanden aan het kopieren en de snelheid schommelt een beetje tussen 50 MB per seconde en 75 MB per seconde. Geen idee of dat via wifi is of via ethernet.
 
Als je de WIFI van beide PC's uit zet dan weet je dat.
 
Dat heb ik nu gedaan, hij gaat nog steeds door. Dus dan is het goed denk ik?

****** wat gaat dat langzaam. Ik dacht dat het sneller zou gaan met een kabel.
 
Het gaat bij die snelheid niet alleen om de totale grootte maar ook om het aantal bestanden.
1 Bestand van 1 GB gaat veel sneller dan 1000 bestanden die tezamen 1 GB groot zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je netwerk is geoptimaliseerd gaat het bekabeld best snel maar dan moeten je ethernetkabels wel van minstens cat 5e zijn, heb je gigabit netwerkkaarten in beide pc's plus een gigabit router/modem, kortom het hele netwerk gigabit, dan zal het een stuk sneller gaan (+/- 450 Mbps of meer).
Trouwens netwerksnelheden worden gerekend in Mbps (megabits per second=data-overdracht) en niet in MB (megabytes=opslagcapaciteit).

Mbps = megabits per seconde.
MBps = megabyte per seconde
MB= megabyte.

8 bits = 1 byte
1024 bytes = 1 kilobyte
1024 kilobyte = 1 megabyte
1024 megabyte = 1 gigabyte
1024 gigabyte = 1 terabyte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan