Kleine upgrade ? of grote upgrade, wat is wijsheid (Gaming PC )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generation Kill

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
337
Hoi,


Ik zit zelf in dubio wat te doen. Heb op dit moment:

i7 4770
8GB RAM 1866Mhz
R9 290 Asus OC Editie.
Volledige lijst hierrrrr (https://tweakers.net/gallery/357008/inventaris/)

Maaarrr omdat ik graag mijn spellen op ultra speel (Nog wel op 1080P ) loop ik voornamelijk met RAM tegen een muur aan. Ik draai graag meerdere programma's en heb ook geen zin om deze af te moeten sluiten. Daarbij komt dat met alle early-acces releases van tegenwoordig de spellen meer RAM kosten dan voorheen.


De vraag waar ik mee zit is vooral, Heeft het nog nut om DDR3 8GB 1866 te kopen? wetende dat dit niet meegenomen kan worden naar de volgende mobo. Is het niet wijzer om meteen over te stappen naar een nieuwe plank? danwel met of zonder nieuwe GPU ? De Case, PSU ect is allemaal ruim voldoende om nog jaren mee te gaan.


anders dacht ik zelf aan volgende lijstje:
https://tweakers.net/gallery/357008/wenslijst/


Wat zou jij zeggen? 8GB ram erbij en klaar? of beter dat geld stoppen in DDR4 ram en gelijk nieuwe plank ect. ?

Dank voor de moeite :)
 
Grinnik, je staat te popelen om een nieuwe set te kopen :D :D :D gewoon doen duzz :cool:
 
Zit nauwelijks verschil tussen DDR3 en DDR4 qua snelheid en het lijkt mij sterk dat daar het probleem zit.
Opstartitems die op de achtergrond de recourses oppeuzelen, een warmte probleem en een vidiokaart doe het niet bij kan houden lijken mij meer van toepassing.

Sommige games houden wel van wat meer ram maar wat je nu hebt zou het het met 8 GB erbij nog best een poos vol kunnen houden, snellere videokaart ernaast zou kunnen helpen.

Rest kan nog jaren mee.
 
8 GB erbij nog best een poos vol kunnen houden, snellere videokaart ernaast zou kunnen helpen.

Rest kan nog jaren mee.

Zo gezegd, zo gedaan. Is nu 16gb 2400Mhz onderweg. Ga de 8GB maar te koop zetten.
Zoals je al aangaf laat ik de hoofmoot, de i7 en de plank nog even liggen voor komend jaar / jaren.


Tot nu toe leek de GTX 1080 wel wat maar die is ook al wat ouder, toen keek ik naar 2x een RX 580 maar een crossfire opstelling heb ik al eerder gehad en dat levert in de praktijk toch soms rare sitataties op.
Met GPU lijk het dus beter om even te wachten tot AMD met de nieuwe ronde komt toch? die zou er al moeten zijn begreep ik maar is dus vertraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan