canon printer PIXMA MG 3053

Status
Niet open voor verdere reacties.

pledu

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2017
Berichten
5
ik heb een nieuwe Canon printer gekocht en geïnstalleerd. alles gaat goed tot ik wil printen: het aan/uit lampje knippert constant en ik krijg de melding: uw tussenkomst is nodig door een fout in de MG3000 series. ik heb de vraag per mail voorgelegd bij Canon maar krijg geen antwoord. wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
 
Als je eens verteld hoe je de printer hebt geïnstalleerd : voor gebruik via het netwerk ( WiFi ) of via een vaste aansluiting ( usb )..?
Heb je de installatie volgens de handleiding uitgevoerd of op goed geluk de printer aangesloten en daarna de software geïnstalleerd..?
 
canon pixma mg 3053

via de vaste bekabeling en de installatie is gedaan met de handleiding
 
Heb je eerst de software / drivers geïnstalleerd en de printer pas aangesloten toen de software daarom vroeg?
 
canon pixma mg 3053

ik heb op het laatst de printer aangesloten
 
Even opnieuw beginnen (printer verwijderen / software verwijderen, computer opnieuw opstarten) wil nog wel eens oplossend werken. Heb je wel een testpagina af kunnen drukken?
 
canon pixma mg 3053

ik heb wel een testpagina kunnen afdrukken, maar als ik een document wil afdrukken krijg ik het genoemde bericht
 
Dan zou het ook nog zomaar kunnen dat het programma waarmee je af wil drukken, op 'handmatige' invoer staat, dat zou de melding (ook kunnen) verklaren.
 
canon pixma mg 3053

ik ga vanmiddag alles nog eens bij langs en ik meld mij weer als het niet lukt. in elk geval al vast bedankt voor de reacties
 
Kan ook de voorkeursinstelling zijn of dat je (bijvoorbeeld als voorkeursinstelling) dubbelzijdig afdrukken hebt ingesteld terwijl de printer geen duplex unit heeft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan