Defragmenteren en Optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dukkel zet een mooie dis:p:dcussie op gang.

Vind je dat ook Manamana ?
Ik blijf dus als het nodig is, en als er niet meer gekopieerd KAN worden: Kopieren

Allemaal met de vriendelijke groeten
Dukkel
 
Zo is dat!
En wij dukkelen (no offense meant) dus nog even verder...
Op een schone pc met een legale win 10 versie kan eigenlijk niets misgaan...
Wantrouwend als ik ben heb ik wel ipv windows defender Panda geinstalleerd als virusscanner,
verder alles ongemoeid gelaten.
 
defragmenteren kan wel degelijk nuttig zijn, had hier een gewone HD met meerdere partities op dewelke ik wilde aanpassen van grootte, dit lukte op geen enkele manier.
Vriend die in ict werkt raadde mij aan de te wijzigen partities te defragmenteren, hierna werkte alles als een zonnetje !
Blijkt dus dat een partitie die te gefragmenteerd is de indruk kan geven dat ie bijna vol staat terwijl egl maar de helft in gebruik was.
 
Blijkt dus dat een partitie die te gefragmenteerd is de indruk kan geven dat ie bijna vol staat terwijl egl maar de helft in gebruik was.
Dan is er blijkbaar iets niet in orde met de MFT want defragmentatie heeft niks van doen met de gebruikte schijfruimte...
Er is al eerder opgemerkt door diverse helpers dat defragmentatie maar zeer beperkt invloed heeft op de systeemprestaties zolang het geen extreme vormen aanneemt, zeg > 25%.
De lees- en schrijfacties zullen na defragmentaie maar zeer beperkt merkbaar zijn, uiteraard is er daarbij wel verschil tussen een 5400 Rpm en een 7200 Rpm-schijf daar er daarbij reeds verschillen in toegangstijd bestaan bij nieuwe, ongebruikte schijven.
 
Velen van ons verwijzen regelmatig naar deze site als zijnde een website die geen onzin verkondigt, daarom verwijs ik er ook maar eens naar. :cool:

Ik zou zeggen : trek uw eigen conclusie(s)..........
 
Ik meng me er ook maar even tussen.

@Senso. Het door jou aangehaalde citaat hield steek in de tijd van DOS. Toen deed je computer maar 1 ding tegelijk en was het wel handig als alle informatie een beetje achter elkaar stond. Nu doet Windows toch al veel dingen tegelijkertijd en zijn de leeskoppen toch al de hele tijd heen en weer aan het stuiteren. En dan kun je er een leuk stukje statistiek op los gaan laten welke variant het snelste is. Heb me er in het verleden wel in verdiept en bij moderne systemen kan een zekere mate van fragmentatie zelfs een voordeel opleveren. Maar dan hebben we het wel over theoretische situaties met 0,001% winst.

@deJean. Dat is nogal logisch. Als er informatie verdeeld staat over je hele partitie dan kun je die nooit kleiner maken dan tot na het laatste stuk data dat er geschreven staat. Daarom zal een goede partitiemanager ook eerste een defrag uitvoeren alvorens de partities aan te passen.


Terug naar dukkel.
-Als je naar 0% wilt moet je offline gaan defragmenteren, want bepaalde Windows bestanden (pagefile) zijn altijd in gebruik en kunnen niet verplaatst worden
-Als je bestanden niet kunt kopieren dan zou ik eens een chkdsk draaien. Er ligt eerder een probleem in de indexen dan in de defragmentatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan