opbouw foto klopt niet bij uploaden van camera naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2016
Berichten
4
Beste,
Ik gebruik windows 10 en bijbehorend programma voor foto's. Ik sla de foto's van de camera op, op een aparte netwerkschijf. Als ik deze foto's open met photo vieuwer van windows 10, worden geheel willekeurig foto's soms niet goed opgebouwd.
horizontale verschuivingen en kleurwijzigingen. klinkt dit iemand bekent in de oren en weet iemand een oplossing hiervoor.
Alvast bedankt.
 
Wat weinig info:
wat voor een camera?
Hoe sla je die foto's op?
Gebruik je het SD kaartje uit de camera of via wifi?
welke fotoviewer gebruik je?
Die netwerkschijf, is dat een NAS en dus geheel zelfstandig ding wat in het netwerk in Win 10 te zien is?

Neem eens een andere fotoviewer en kijk eens of het dan ook zo is.
 
Beste Femke,
De foto's waarbij het misgaat komen van diverse camera's, merk Olympus en Pentax.
de foto's worden via de diverse sd kaarten naar de Nas getransporteerd, een geheel zelfstandige opslagschijf die in windows 10 te zien is.
Het ligt niet aan de sd kaart, want het probleem doet zich willekeurig voor bij alle gebruikte sd kaarten van de diverse camera's.
Als fotovieuwer gebruik ik de standaard van windows 10.
Ook bij photoscape krijg ik de foute beelden te zien.
Ik hoop dat je met deze informatie wat kunt en bedankt voor het meedenken.
 
Andere vraag:

Heb je dit probleem altijd gehad of is het opgetreden na een update of andere handeling?
Heb je het geprobeerd om de foto s eerst op je pc te zetten en vandaar af naar de NAS?
Maak een map aan op je bureaublad, zet daar alle foto's in, en kopieer deze dan naar de NAS.
Werkt dat wel?

Zijn foto's gedownload vanaf internet ook vervormd als je deze op de NAS zet?

horizontale verschuivingen en kleurwijzigingen.
Heb je een voorbeeld?
 
Beste Femke,
Ik heb de foto´s van de sd kaart direct op de computer gezet. Nu gaat het wel goed. Gekopieerd naar de Nas, gaat ook goed. Nogmaals vanaf sd kaart naar Nas gekopieerd, wederom alle foto´s goed.
Enige verschil, andere computer. Lijkt dus een verbindingsprobleem.
Nogmaals vanaf de computer waar vanaf het in eerste instantie fout ging geprobeerd naar de Nas te kopiëren, wil nu dus helemaal niet.
Denk dus dat daar iets niet goed gaat en dat valt wel op te lossen.
In het verleden ook problemen gehad maar ik weet niet of dat ook was met de foto´s die kwamen van dezelfde de pc waarvandaan het nu mis gaat.
Ga het in de gaten houden.
Bedankt voor het meedenken.
 
Ja, daarom vroeg ik er naar.
Heb dat zelf ook een keer gehad, een verbindingsfout.
De NAS is dus niet goed geconfigureerd op die ene computer waar het fout gaat.

Even die computer met de NAS opnieuw verbinding laten maken.
Laat je even weten of dat gelukt is?
Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan