TvScherm én receiver draadloos (WIFI) niet meer benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.647
Beste leden,
mijn Tvscherm én receiver verliezen met ernstige regelmaat de draadloze connectie met het netwerk. (ze worden niet meer gezien in Verkenner, niet meer benaderbaar in de Onkyo-app)
TV is een Samsung, EU55KU6400S, receiver is een Onkyo TX-NR656
De receiver is soms we te benaderen, maar dan hebben we : De stekkerdoos uitgezet waar de receiver en TV op aangesloten zijn, en een minuutje later weer aangezet, óf de Ziggo modem/router in de meterkast uit- en weer aangezet.
Als de receiver ontvangst heeft, dan geeft deze een ontvangst van ongeveer 75% .

Andere apparaten blijven verbonden (2 tablets, 3 telefoons, 1 laptop)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat zowel de receiver als de Tv zichtbaar in het netwerk blijven, liefst via WIFI

Alvast bedankt !
 
Heb je dit probleem al langer of is dit recent ontstaan? Is er iets veranderd? Heb je apparaten bij je tv/receiver in de buurt liggen die zelf radiosignalen uitzenden (b.v. dect-telefoons, babyfoons of draadloze lichtschakelaars).
Als dat allemaal niet van toepassing is kun je overwegen een extra wifi punt bij te zetten aangezien je modem/router in de meterkast is (hoe ver en hoeveel muren onderweg?).
 
Laatst bewerkt:
Onlangs is niets veranderd, ik heb de receiver gekocht en wilde nu wel es wat meer via streaming gaan luisteren, zodoende kwam ik erachter dat de receiver soms wel, maar veelal niet te benaderen was/is, tevens kan ik dan ook geen media afspelen via de laptop-> receiver en TV
De modem/router hangt best hoog in de meterkast, en is slechts 1 gipswandje (10cm massief) wat er tussen staat, afstand is 4 meter.
Voor de rest hebben we een DECTtelefoon die in de buurt staat van de modem/router, maar verder weg van de receiver, babyfoontijd hebben we gehad, en draadloze lichtschakelaars daar zijn we niet van ..

Blijft uitermate vaag verhaal, maar kan ik controleren/checken of mn netwerk stabiel genoeg is voordat ik de receiver terugstuur en ga horen dat er niets aan de hand met het apparaat is?
 
Zo op 't oog lijkt je netwerk ok op de dect-telefoon na in de buurt van je modem .
whittey zei:
tevens kan ik dan ook geen media afspelen via de laptop-> receiver en TV
Dat kan ik niet goed plaatsen, ik neem aan dat hij goed geïnstalleerd is, ik ben nog even op onderzoek uit.
Mogelijk nuttige link uit de online handleiding.
Alle verdere suggesties zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Als de receiver (en TV) verbinding heeft met ons netwerk (daar heb ik deze bij installatie op ingesteld) kan ik, draadloos, media afspelen, waarbij videomateriaal standaard word afgespeeld op het Samsung-scherm, en audio op de Onkyo receiver .. (dmv 'Verkenner-geselecteerde audiofiles, RechterMuisknop-Op apparaat weergeven -Onkyo TX NR656)
Ohja, de laptop heeft Win10 als OS ..

Raar, zojuist gecontroleerd of de TV beschikbaar was om een AVI af te spelen, nee, niet zichtbaar ... Maar ik kan wél weer Youtuben op de TV (SmartTV) .. die heeft dus wél verbinding maar is niet zichtbaar op mn laptop.
De Onkyo blijft onvindbaar, zowel via de app op de telefoon, als op de laptop.
 
Verbonden met een andere SSID dan de geselecteerde SSID.

Sommige draadloze LAN-routers stellen u in staat meerdere SSID's voor één toestel in te stellen. Als u de automatisch instelknop op zo'n router gebruikt, kan het zijn dat u daarna verbinding maakt met een andere SSID dan de SSID waarmee u verbinding wenst te maken. Gebruik de verbindingsmethode die u vraagt een password in te voeren als dit gebeurt.
Heb je de link al bekeken met name de mogelijke oplossingen omtrent het netwerk?
Zoals ik al zei, laten we hopen op meer hulp, ik ga er mee verder.
 
De link bekeken wat betreft Netwerk, is niet van toepassing voor mijn probleem..
Voor al mn apparaten heb (en gebruik) ik slechts 1 SSID waar ik toegang tot heb, deze worden dan handmatig toegevoegd tot het netwerk .. (geen druk op de knop om te pairen/matchen)
Ik blijf het vreemd vinden dat, na het uit- en weer aanzetten van de stekkerdoos óf modem/router, de verbinding er dán wel weer is!
(al is het maar voor een keer of 10 benaderen, volume harder-zachter, zenderwissel, wisselen bron(internetradio, USB) en dan kan ik verder niets meer ..

EDIT : Zojuist nog es in het menu gedoken van de Onkyo, ik zag dat er bij WIFIwachtwoord wel héél veel asteriksen (**) waren, ingesteld op 'weergave tekens'
en het blijkt dat er gewoon een hele reeks tekens achteraan geplakt zijn, welke NIET in mijn wachtwoord voorkomen (en ik zeker te weten niet geplaatst heb ! )...
Wachtwoord terug veranderd naar wat het moet zijn, en de receiver werkt weer via de app en staat ook weer in de verkenner (zichtbaar) ...

Ik zie het nog even aan en plaats een update ..
 
Laatst bewerkt:
Update:

Receiver zojuist weer niet benaderbaar via App, kijken in het menu, staat alles daar goed, óók het wachtwoord is goed, ik druk vervolgens op opslaan en 3 seconden later is het apparaat weer te vinden via de app ..
 
Update2: receiver maar aangeboden ter reparatie, wegens wegvallen verbinding net het netwerk, heeft daar een week gespeeld (rep aratiebrief)zonder wegvallen van signaal (vreemd)
Thuis weer aangesloten. nu doet de receiver het tot nu toe wél goed ... nog vreemder, want er zou niets aan gedaan zijn ..
Binnenshuis (en buitenshuis) is aan bekabeling/netwerk NIETS veranderd !!

Inmiddels méér dan een week weer in gebruik , tot nu toe geen problemen.
Opgelost? tsja .. zeg het maar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan