Windows Vista van HD verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

POOWEE

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Berichten
40
Mijn HD was kapot,van iemand een andere gekregen.
Daar staat Windows Vista en Windows 10 op,hoe kan ik Vista verwijderen/uitschakelen?
 
Je ligt mij een stapje of twee voor in je redenering.

Vraag : was het je C-schijf die kapot is gegaan en is`deze 'nieuwe' schijf de`vervanger voor die defect gegane C-schijf?
 
Ja,de C schijf met W 10 is kapot.
De schijf die er nu inzit werkt goed,alleen staat ook Vista erop die wil ik eraf hebben,nu krijg ik steeds een keuzescherm W 10 of Vista opstarten.
Als het alleen kan door alles eraf te halen dan is dat geen probleem,ik heb een originele W 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, nú wordt het duidelijker, je hebt een dualboot.

Imho heb je eigenlijk maar 1 echt pragmatische / meest efficiënte oplossing : idd. alles eraf halen ic. Win 10 opnieuw (kaal) installeren en vóór de installatie die schijf laten formatteren.

Lijkt mij sowieso handig, want ik vermoed dat de op die schijf staande Win 10 installatie bij Microsoft gekoppeld is aan andere hardware, ic. een geheel andere machine, hetgeen in de (zeer nabije) toekomst mogelijk probleempjes op gaat leveren.
 
Laatst bewerkt:
Ok,
Maar hoe moet ik de hd leegmaken en formatteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als wat jij in bericht 3 over jouw bezit van een originele Win 10 schrijft klopt (en natuurlijk klopt dat, anders zou je het niet schrijven), dan is de actie :

opstarten met de DVD / USB (?) van die originele Win 10 en "gaan met die banaan".
 
Ok
En worden dan de huidige W10 en Vista gelijk van de HD verwijderd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gebeurd alleen als je tijdens de installatie kiest voor "Aangepaste" installatie.
Dan krijg je nl. een scherm met schijf-opties en kun je alle partities verwijderen zodat een lege schijf overblijft.
Die selecteer je dan en klikt op volgende.
De installatie zorgt verder zelf voor het maken en formatteren van de nodige partities :thumb:
 
Ok,
Vanavond proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan