automatisch sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
174
Beste Helpers
ik ben op zoek naar een manier waarmee ik veilig kan een bepaald programma mee afsluiten op vastgelegd tijdstip.
het is om een backup te kunnen programmeren van een PDM file, hiervoor moet het programma gesloten zijn, anders is de backup niet bruikbaar.

Bijkomend probleem is dat bij het sluiten van het programma met het X-je hij nog vraagt of je al den niet wil opslaan.
indien mogelijk wil ik graag opslaan--> sluiten.
indien niet, zou automatisch sluiten op bepaald tijdstip ook al een stap vooruit zijn.

bedankt al
 
Windows heeft een ingebouwde Task Scheduler (even googelen)
Daarmee kan je een AutoIt script starten die een opgegeven programma afsluit. Toetsenbord/muis acties kan je scriptmatig laten uitvoeren. Opslaan > Sluiten is hiermee dus geen probleem.

RE: het is om een backup te kunnen programmeren van een PDM file, hiervoor moet het programma gesloten zijn, anders is de backup niet bruikbaar.
Waarom geen backup programma die gebruik maakt van VSS dan wordt er wel een backup gemaakt van gelockte bestanden. Bijvoorbeeld Aomei Backupper (met VSS en Scheduler).
 
Laatst bewerkt:
he, alvast bedankt voor je antwoord.
stel dat er 3 of 4 of10... documenten binnen het programma zijn geopend zullen deze allemaal moeten worden opgeslaan.
dus het is niet close, en 1 enter, maar close en per doc dat nog open staat zal een enter nodig zijn om de save te bevesigen, zou dat daarmee lukken?

probleem is dat er maar 1 gebruiker tegelijk mag ingelogd zijn, daarom is backup nemen als er 1 gebruiker ingelogd is nogal gevaarlijk.
als je deze later wil openen kan het zijn dat hij telkens nog denkt dat er iemand is ingelogd en dat je niet meer in de pdm raakt.

heb er zelf niet zoveel verstand van maar dit is al eens voorgevallen bij gebruiker van dit programma, die maakte backup terwijl pdm open was en toen het mis ging en die zn backup wou terugzetten raakte die er niet meer in
 
heb het programmatje gedownload maar is chinees voor me man
Dan blijft de tweede optie over, een backup programma met VSS (Volume Snapshot Service) zie berichtje 2.
Dan hoef je geen bestanden te sluiten voor een backup.
Als je toch bestanden wilt opslaan voor de backup dan zit je vast aan scripting, bijvoorbeeld AutoIt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan