Van 2 partities 1 maken op harde schijf windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

POOWEE

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Berichten
40
Heb een schone windows 10 installatie gedaan,nu zie ik dat mijn HD 2 partities heeft,C en D.
Hoe kan ik op een eenvoudige manier er weer 1 van maken,dus alleen C?
 
In schijfbeheer D verwijderen en daarna de C uitbreiden.

Echter, heb je zitten 'pitten' toen je Win 10 installeerde? Die 2e partitie is er niet vanzelf gekomen..........
 
Laatst bewerkt:
In schijfbeheer D verwijderen en daarna de C uitbreiden.

Echter, heb je zitten 'pitten' toen je Win 10 installeerde? Die 2e partitie is er niet vanzelf gekomen..........

Ik denk het was vannacht om 1 uur,haha.
Zal het zo proberen.
Het is een 1TB schijf,kan de C dus vergroten naar 1TB als de D is verwijderd?
 
Mocht het om de een of andere reden niet lukken, dan doe je gewoon hetzelfde als in je andere topic? (Win 10 er even opnieuw opzetten) Aangezien je het vannacht pas hebt gedaan, zijn er verder toch nog geen andere programma's geïnstalleerd, dus even opnieuw beginnen (EN DAN OPLETTEN DAT ALLE VRIJE RUIMTE AAN C WORDT TOEGEWEZEN) is wellicht net zo makkelijk.
 
Mocht het om de een of andere reden niet lukken, dan doe je gewoon hetzelfde als in je andere topic? (Win 10 er even opnieuw opzetten) Aangezien je het vannacht pas hebt gedaan, zijn er verder toch nog geen andere programma's geïnstalleerd, dus even opnieuw beginnen (EN DAN OPLETTEN DAT ALLE VRIJE RUIMTE AAN C WORDT TOEGEWEZEN) is wellicht net zo makkelijk.
Nee er staat verder nog niets op.
Neem aan dat ik dan tijdens het installeren een melding krijg om alles aan C toe te wijzen?
Laat wel weten straks of het gelukt is.
 
Nee er staat verder nog niets op.
Neem aan dat ik dan tijdens het installeren een melding krijg om alles aan C toe te wijzen?
Laat wel weten straks of het gelukt is.

Volgens mij doe ik iets niet goed!
Heb het gedaan met de W 10 schijf en aangepaste installatie,nu staat W 10 op de C en D schijf?

Dit staat op het scherm,

C - 13.3 GB van 39.0 GB beschikbaar
D - 905 GB van 929 GB beschikbaar

C . NTFS systeem opstarten cap beschikbaar
39,06 13,32

D - NTFS primaire partitie 929,86 905,98

F - logisch station 35,44 35,44

(schijf 1 partitie 2) herstel partitie 844 844

(schijf 1 partitie 3) herstel partitie 844 844

Het is trouwens de complete PC die ik gekregen heb,kon hem gelijk gebruiken volgens degene waar ik hem van gekregen heb.
Denk maak hem toch eens open wat blijkt, er zitten 2 harde schijven in!
Samsung van 1 TB ( D )
Western Digital van 80 GB ( C)
Op beiden staat nu W 10.
Misschien een optie om de C uit te schakelen en de D van 1 TB de letter C te geven,weet niet of dat kan?
 
Laatst bewerkt:
Ruk de stekker van de schijf die je niet als C wil gaan gebruiken los en begin WEER opnieuw.
Als Win 10 dan op die laatste schijf is geïnstalleerd, verbindt je de losgekoppelde schijf weer met het moederbord en formatteer je 'm in Windows.
 
Ik koppel altijd alle schijven af behalve de schijf waar Windows op moet worden geïnstalleerd.
Daarmee voorkom je dat er tijdens de installatie onbedoeld bestanden op de andere schijf (ven ) worden weggeschreven en je loopt geen risico dat er ( per ongeluk ) bestanden overschreven worden.
Als de installatie is afgerond en je alle updates hebt gedraaid en geïnstalleerd, pc afsluiten en, zoals gast0225 al aangaf, de andere schijf (ven ) weer aansluiten en herstarten.
Naar mijn idee en ervaring de veste en veiligste manier :thumb:
 
Ik koppel altijd alle schijven af behalve de schijf waar Windows op moet worden geïnstalleerd.
Daarmee voorkom je dat er tijdens de installatie onbedoeld bestanden op de andere schijf (ven ) worden weggeschreven en je loopt geen risico dat er ( per ongeluk ) bestanden overschreven worden.
Als de installatie is afgerond en je alle updates hebt gedraaid en geïnstalleerd, pc afsluiten en, zoals gast0225 al aangaf, de andere schijf (ven ) weer aansluiten en herstarten.
Naar mijn idee en ervaring de veste en veiligste manier :thumb:
Ok
Morgen wel.
Beetje windows moe!
 
Windows moe? Je moet gewoon beter opletten tijdens de (pre)installatie.
 
Ja inderdaad,daar heb je gelijk in.

Weer even bezig geweest.
Het is nu zo dat W 10 in ieder geval goed werkt op de C (samsung) en D (western digital) schijf echter de D wil ik er graag af hebben / uitschakelen,nu krijg ik tijdens opstarten een melding om te kiezen tussen de 2 W 10,nu is dat niet zo'n probleem maar de D schijf heb ik niet nodig met een C schijf van 1 TB.
Ik heb de aansluitkabeltjes van de D schijf los gemaakt,maar dan wordt er geen schijf gevonden.
Het vreemde is dat de 2 schijven wel zichtbaar zijn in apparaat beheer,maar in de bios staat alleen de samsung vermeld?
 
Met EasyBCD kun je de bootmanager aanpassen, verwijder daar de D-schijf waar de 2e Win 10 op staat, sla de wijzigingen op en herstart de pc.
Het boot-menu waarbij je uit 2x Win 10 kunt kiezen moet nu weg zijn.
Als je daarna de 2e schijf ( D ) weer aansluit en de pc opstart kun je, nadat Windows is opgestart, die D-schijf vanuit schijfbeheer formatteren of je haalt hem fysiek uit de pc.
 
Met EasyBCD kun je de bootmanager aanpassen, verwijder daar de D-schijf waar de 2e Win 10 op staat, sla de wijzigingen op en herstart de pc.
Het boot-menu waarbij je uit 2x Win 10 kunt kiezen moet nu weg zijn.
Als je daarna de 2e schijf ( D ) weer aansluit en de pc opstart kun je, nadat Windows is opgestart, die D-schijf vanuit schijfbeheer formatteren of je haalt hem fysiek uit de pc.
Na wat proberen met de div opties genoemd is het gelukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan