Probleem thuisgroep, geen verbinding met apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de lijst met netwerkverbindingen rechtsklikken op de actieve netwerkverbinding en Eigenschappen kiezen.
Dan in de lijst met "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" het vinkje weghalen voor "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken", op Toepassen klikken, dan het vinkje weer terugplaatsen en dan op OK klikken.

Hoe je in ncpa.cpl terechtkomt is verder niet van belang, dus via zoeken of rechtstreeks maakt niets uit.

En wat ik bedoelde met 'deze vraag' is je vraag op Helpmij waar we nu in bezig zijn.

Tijs.
 
Bedoel je dit met netwerklijst:
netwerklijst.png
Hier had 'dus' ook de NAS en de mediaspeler bij moeten staan

En wat is dan de 'active' netwerkverbinding?

En (gaf ik al eerde aan) dit bedoel je denk ik niet met 'Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken' omdat er alleen 'bestands en printerdeling' staat. Sorry, maar als je het niet puntsgewijs/volgordelijk aangeeft kom ik er vrees ik niet uit.

bestnads en printerdeling.png

George
 
Je actieve netwerkverbinding is natuurlijk de netwerkverbinding die je (nu) gebruikt dus (bijv.) de Draadloze netwerkverbinding (draadloos) of de LAN-verbinding (bedraad).

Kleine correctie nog: Je kunt na het aan- of uitvinken van "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" alleen op OK klikken (Toepassen bestaat er niet) dus je moet de Eigenschappen van de actieve netwerkverbinding 2x openen om eerst "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" uit te vinken, op OK klikken en daarna weer aan te vinken en op OK klikken.

Ik doe er een paar plaatjes bij van bij mij.

Verder: Wat ik bedoel met netwerklijst is niet een lijst uit Total Commander maar het volledige scherm van
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> control.exe printers

Tijs.
 

Bijlagen

  • ncpa_cpl.png
    ncpa_cpl.png
    28,6 KB · Weergaven: 52
  • ncpa_cpl2.png
    ncpa_cpl2.png
    27,1 KB · Weergaven: 45
  • ncpa_cpl3.png
    ncpa_cpl3.png
    34,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Eindelijk begrijp ik het. Bedankt voor je geduld....

In hetzelfde venstertje heb ik ook 'internet protocol versie 4 (TCP/IPv4)' aangezet. Ik weet niet meer of dit een tip van jou of iemand anders was. Is dit ok?

venster met TCP-IP.png

Ik heb na deze actie ook de tweede tip uitgevoerd uit je eerdere bericht.:

Overigens vond ik nog wel wat tips die je evt. vooraf nog kunt proberen voordat je de NAS Master Browser maakt (testen in deze volgorde):
a. Vink "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" uit, klik op Toepassen en vink het weer aan en dan OK klikken in ncpa.cpl -> rechtsklik op active netwerkverbinding en kies Eigenschappen. Doe dit op alle W10 computers.
b. Zet autotuning uit. Open cmd.exe "Als Administrator uitvoeren" en doe het volgende in dat cmd-venster:
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
Ook dit uitvoeren op alle W10 computers.

Hoewel ik nog steeds niet begrijp wat je met (tip a) 'OK klikken in ncpa.cpl' bedoelt.

Voor deze zekerheid nog maar een keer een herstart gedaan, maar zonder resultaat.

Nu het niet lijkt te werken, kan ik dan 'netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled' weer op enabled zetten? Of verstoort dat verder niets?

George
 
Nog even aanvullend...

Dit advies kreeg ik dus eerder:

Enable NetBIOS over TCP/IP:

1. Go to “Control Panel\Network and Internet\Network Connections”.
2. Right-Click on the connection and choose Properties.
3. Click “Internet Protocol (TCP/IP) Version 4” in the list.
4. Click Properties, and then click Advanced.
5. On the Advanced TCP/IP settings windows, go to “WINS” tab.
6. Under NetBIOS setting, click “Enable NetBIOS over TCP/IP”, and then click OK.
 
In de schermafdruk die je laat zien staat toch geen Toepassen? Alleen OK of Annuleren? Ik heb <censuur> geschreven in mijn vorige posting:
Kleine correctie nog: Je kunt na het aan- of uitvinken van "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" alleen op OK klikken (Toepassen bestaat er niet) dus je moet de Eigenschappen van de actieve netwerkverbinding 2x openen om eerst "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" uit te vinken, op OK klikken en daarna weer aan te vinken en op OK klikken.

Dus: Heb je nu wel of niet dat "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" eerst uitgevinkt, op OK geklikt, daarna de Eigenschappen van de netwerkverbinding weer geopend en "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" weer aangevinkt en OK geklikt?

Goed dat je IPv4 (weer) aangezet hebt.

Nu wil ik ook weten wat (zie weer mijn vorige posting) wordt getoond met
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> control.exe printers
Maximaliseer dat "Apparaten en printers" scherm en doe daar een schermafdruk van.

Laat autotuning maar op disabled, levert meer problemen dan voordelen op om het enabled/'normal' ingesteld te hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus: Heb je nu wel of niet dat "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" eerst uitgevinkt, op OK geklikt, daarna de Eigenschappen van de netwerkverbinding weer geopend en "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" weer aangevinkt en OK geklikt?

Precies gedaan zoals je omschreven hebt... Zelfs 2 x uit- en aangezet. Ook op 1 laptop (andere gebruik ik bijna nooit)

en hier de screenprint:

apparaten en printers.png
 
Bedankt voor de update. Naar mijn idee komt je schermafdruk zo'n beetje overeen met wat petje11 zag, oftewel zijn NAS wel als multimedia apparaat maar niet als delend apparaat.

Wat me wel opvalt is dat alleen de AVM Multimedia Server er normaal op staat, de andere multi-media apparaten staan er lichtgrijs op, alsof ze niet aanstaan / niet bereikbaar zijn. Dat is bij de eerste schermafdrukken van petje11 anders, daar zijn ze allemaal gewoon grijs.

Ik zou als ik jou was er nu maar geen tijd meer insteken en kijken of die leverancier het voor elkaar gaat krijgen, al dan niet met behulp van je vraag op Helpmij.

Tijs.
 
Is het misschien een idee om je thuisgroep van 1 van je pc's even uit te zetten. Daarna kijk je of je je nas weer wel via het ip adres kunt bereiken(in je browser, total commander zal hem dan nog niet zien waarschijnlijk)
Wil het niet de eerste keer start je pc dan even opnieuw en kijk dan weer.
Zo ja, vertel dan welke nas je precies hebt. Dan kunnen we op zoek of jou nas ook over master browser beschikt die in te stellen is.
 
Petje11, Prettig dat je je nog even in de discussie mengt. Je naam is al vaak gevallen..

Bedankt voor de aanvullende tip, maar helaas, ook na een herstart, werkt het niet...

melding thuisgroep.png


Mijn NAS is een een Netgear RN10200

Nog een laatste vraag: stel dat ik, bijvoorbeeld met de 'Media Creation Tool' een volledig nieuwe installatie uitvoer, bestaat dan de mogelijkheid dat het probleem zich nog steeds voordoet. Of is dat een onterechte angst?
 
Bedankt voor de update. Naar mijn idee komt je schermafdruk zo'n beetje overeen met wat petje11 zag, oftewel zijn NAS wel als multimedia apparaat maar niet als delend apparaat.

Wat me wel opvalt is dat alleen de AVM Multimedia Server er normaal op staat, de andere multi-media apparaten staan er lichtgrijs op, alsof ze niet aanstaan / niet bereikbaar zijn. Dat is bij de eerste schermafdrukken van petje11 anders, daar zijn ze allemaal gewoon grijs.

Ik zou als ik jou was er nu maar geen tijd meer insteken en kijken of die leverancier het voor elkaar gaat krijgen, al dan niet met behulp van je vraag op Helpmij.

Tijs.

Bedankt Tijs. Ik houd je natuurlijk op de hoogte..
 
Je zou kunnen proberen om een nieuwe installatie te doen.(het bracht bij mij geen oplossing) Hou er wel rekening mee dat ook die media creation tool niet alle updates erin verwerkt.
Dus is de installatie net klaar en de boel werkt weer, dan kun je proberen om de creators update tegen te houden. Die verdenk ik als grote veroorzaker. Hoewel dat niet bij iedereen zo is...
Namelijk bij iedereen die iets meer netwerk heeft lijken de problemen het grootst, maar ook weer niet bij elk netwerk.
Ik en mijn zus hadden hetzelfde probleem, maar een vriend van mij weer niet dus.....
 
Bedankt voor je aanvullende info. Oh, stelt mij niet erg gerust dat het met een nieuwe installatie bij jou niet opgelost was :(

En ja die Creators-update, Lastig om die buiten te sluiten, over een paar maanden krijgen we weer een grote update, waarbij er (neem ik aan) vanuit gegaan word dat de creators-update geinstalleerd is. Bovendien heeft het bij mij zo'n klein jaartje prima gewerkt 'na' de creators-update...
 
Opgelost!!

Het was een kapotte switch. Misschien niet zo slim van mij om dat niet 'eerder' op te merken, en mogelijk heb ik jullie, omdat ik zelf ook helemaal gefixeerd was op die thuisgroep en alles wat er mee te maken heeft, op het verkeerde been gezet. Sorry hiervoor.
Maar goed, ik ben er in ieder geval erg blij me en ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle hulp. En wellicht, in voorkomende gevallen, ook weer een extra weetje voor jullie.

George
 
Er kwam pas enige hint van netwerkproblemen met je laatste schermafdruk. Goed dat je de oorzaak ervan nu gevonden en opgelost hebt.

Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan