Kopiëren naar wel en geen dubbele punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Als ik RMK > Kopiëren naar open dan staan daar schijven Windows7 (C: ) of Dvd-rw-station (F: )met een dubbele punt in de bestandsnaam. Maak ik er zelf een van de Windows7 (B) of andere schijf in de map SendTo dan weigert die de dubbele punt. Hoe zit dat in elkaar? Dan moet die eerste in het register zitten maar waar?
 
Dat is niet de bestandsnaam. Een bestandsnaam mag geen dubbele punt bevatten omdat dat een onderdeel is van de schijfletter.
Wat bedoel je met die B in Windows7 (B)?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet de bestandsnaam.
Wat is het dan wel in dat menu? Is het een registervermelding en waar te vinden? In de map SendTo is het een snelkoppeling met een bestandsnaam en weigert dus de dubbele punt.

Dus ik maak een snelkoppeling in de map SendTo van schijf B = Windows7 (B ) en kan er geen Windows7 (B: ) van maken. Maar waarom staat er wel RMK > Kopiëren naar Windows7 (C: ) met een dubbele punt! B en C zijn schijven.
 
Laatst bewerkt:
B en C zijn geen schijven. B: en C: wel. Zoals ik al zei, in een bestandsnaam mag en kan geen dubbele punt zitten.
Wat je dus met een dubbele punt ziet staan zijn schijf aanduidingen.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn dan schijfletters. Dus zonder die dubbele punten zijn het geen schijven. Daarom wil ik ook graag die dubbele punten daar hebben staan. Maar de strekking van wat ik schrijf en de vraag blijft hetzelfde. Ik zal in Firefox een screenshot uploaden kan je zien hoe het in elkaar zit. De laatste twee zijn dus door het systeem aangemaakt (kan niet anders) en W7D (D) = schijf D: staat in de map SendTo. Dit is type snelkoppeling.

W7_Kopiëren naar.jpg

Waarom kunnen er bij de laatste twee wel dubbele punten staan?
Zelfs met screenshot lastig te begrijpen en te beantwoorden?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die W7D (D) een snelkoppeling naar de D: schijf is. Dan is het dus inderdaad de naam van een bestand en daar kan geen dubbele punt in zitten.
Je kan dat zien in de SendTo folder.
Om daar te komen tik je dit in de adresbalk van de verkenner:
shell:sendto

Na een druk op de Enter toets ben je dan in die folder.
 
Laatst bewerkt:
W7D (D) = schijf D: staat in de map SendTo. Dit is type snelkoppeling.
Dat had ik al geschreven en dat is de vraag niet. In post 1 had ik al geschreven dat ik die zelf heb gemaakt. De vraag die dan overblijft, hoe komt die schijf/tekst dan wel met een dubbele punt in het menu Kopiëren naar (zie screenshot). Daar staat W7E (E: ) wel met een dubbele punt en dat is een externe HDD. Die is daar dan vermoedelijk hardware-matig neergezet en moet dan ergens in het register of ergens anders staan.
 
Probeer het volgende:
Open kladblok en kopieer er de volgende code naar toe.
list volume
Sla dit bestand op met als type Alle bestanden (*.*) en met de bestandsnaam scriptname.txt op het bureaublad.

Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ: diskpart /s "%userprofile%\desktop\scriptname.txt">"%userprofile%\desktop\volumes.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\volumes.txt"

Post het log in je reactie.
 
@dorado, bedankt voor jouw aanbod. Ik maak er geen gebruik van. De laatste tijd heb ik te veel rare kuren van de pc. Ik heb Mouse Recorder, back-upprogramma's etc. gedownload en telkens gaat het opstarten vreemd en loopt de pc vast met allerlei acties zoals herstelpunten en back-ups krijg ik de pc weer werkend, maar het kost allemaal ontzettend veel tijd en het werk gaat door. Nu heb ik weer een probleem met de instelling van de mappen. Alle afbeeldingmappen stonden op normale pictogrammen en dat is allemaal grote pictogrammen geworden dus ik moet weer honderden mappen gaan instellen. Als ik de hoofdmap pak en ik doe aanpassingen alle submappen toepassen werkt niet. Per map weer instellen. Dat zijn heel vervelende maar bekende zaken binnen Windows. Ik heb altijd al gezegd dat Microsoft een bestand moet maken met de instellingen van de map en binnen die map opslaan, dan kan er niets misgaan. Kijk nu eens hoeveel tijd je kwijt bent met telkens weer de mapinstellingen (details en weergave) naar jouw voorkeur aan te passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan