• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam celbereik vanuit andere excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsateljee

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2017
Berichten
9
beste forum,
ik probeer vanuit een tweede bestand te verwijzen naar een celbereik met naam in een ander excelbestand.
dit schijnt enkel te werken wanneer het eerste bestand reeds geopend staat wanneer ik bestand2 open .

klopt dit ?
hoe is dit te verhelpen ?
ik wil dus graag de waarden bijwerken, zonder de het bronbestand ook te moeten openen.

Is dit idem voor het gebruik van de INDIRECT Formule met verwijzing naar een ander bestand ?

bedankt voor jullie feedback
grt
 
vb bestandjes

ter aanvulling, hierbij bron en doelbestand.
in doelbestand, worden namen waarde1 tm waarde3 ok ingevuld, en bijgewerkt, ook als is bronbestand niet geopend.

waarde5 uit het bronbestand echter, (wat een som is) , wordt in het doelbestand niet bijgewerkt , als het bronbestand niet geopend is.
Achteraf openen van bronbestand verhelpt dit alsnog, en wordt de juiste waarde5 weergegeven.

is dit dan toch een beperking van excel ?
 

Bijlagen

  • doelbestand.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 26
  • bronbestand.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 33
Waarde5 is de uitkomst van een berekening en niet een celwaarde. Wanneer er gerekend moet worden op een blad in een document moet dit document geopend zijn.
 
beste edmoor,
bedankt voor je antwoord.
Dit lijkt me een logica waar ik mee verder kan .


groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan