OneDrive in Windows 10 hangt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Berichten
198
Ik heb last van het feit dat OneDrive sinds ik Windows 10 heb maar blijft synchroniseren.
Je ziet niet meer wanneer hij klaar is. Pas als je het document helemaal afsluit gaan de blauwe pijltjes weg.
Ook als je opstart zijn er geen blauwe pijltjes.
Opluchting.
Maar als hij een tijdje op slaapstand gestaan heeft staan de blauwe pijltjes er weer en gaan niet meer weg.
Dan moet je de pc opnieuw opstarten om ze weer kwijt te raken.

Nu, na de laatste update van vandaag, gaan de blauwe pijltjes helemaal niet meer weg.
De hele mappenstructuur staat op blauwe pijltjes en gaan niet meer weg.
Ik durf gewoon niets meer te doen.
Wat een ellende die Windows 10. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben.
Ik-wil-die-blauwe-pijltjes-niet.

In Windows 8 klikte je op Opslaan en dan zag je even dat hij synchroniseerde en dan was het klaar. Blauwe pijltjes weg.
Dat is wat ik wil.

Ik zie trouwens net op mijn laptop dat het synchroniseerproces helemaal niet werkt. Op de laptop is niets bijgewerkt.
Volgens mij hangt het synchroniseren op de pc gewoon vast.
Dat wil zeggen dat, alles wat ik nu thuis doe, maandag niet op het werk staat.

Hellup !!
 
Uit de instructies van Microsoft:

Als de synchronisatie van OneDrive langt blijft hangen en niets anders nog werkt, probeer dan een reset. Wanneer u OneDrive opnieuw instelt, worden al uw OneDrive-bestanden opnieuw gesynchroniseerd. Afhankelijk van het aantal bestanden dat u wilt synchroniseren, kan dit vrij lang duren.

[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
Klik op OK.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
Heel erg bedankt voor de oplossing van het acute probleem. OneDrive werkt weer.

Het feit dat het synchroniseren in Windows 10 (de blauwe pijltjes) met tussentijds opslaan niet meer verdwijnen tot je uiteindelijk het document afsluit, blijft.
Je weet dus niet of hij nog aan de vorige wijzigingen bezig is of dat je een volgende wijziging ook weer kunt opslaan.
Bij Windows 8 was dat meteen duidelijk: je sloeg tussentijds iets op, de blauwe pijltjes verschenen even en waren dan weer weg. Synchronisatie voltooid.

Is dit iets waar ik mij mee moet afvinden of is daar iets aan te doen?

Groetjes,
Margo
 
Hopelijk beantwoordt iemand anders deze laatste vraag want ik gebruik OneDrive zelf niet intensief genoeg.

Tijs.
 
Ik kreeg een bericht van beheer met de vraag of het probleem opgelost is.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van OneDrive maar die geven dezelfde antwoorden als hierboven.
Het probleem dat hij vast hing was al opgelost maar de problemen met de blijvende blauwe pijltjes niet.
Maar dat is ook niets van mij alleen.
Op het werk is dat ook het geval sinds er Windows 10 op staat.
Gewoon een hele vervelende eigenschap van W10 blijkbaar.
Daarop heb ik geen antwoord meer gehad dus ik laat het hier maar bij.

Groetjes,
Margo
 
Ben (ook) geen gebruiker van Onedrive, heb mijn eigen Webdav drive... maar doordat ik zelf altijd graag de controle over de sync houd waarbij het syncen transparant is en niet zo van "blauwe pijljets en zo"... kwam het idee boven drijven: map de externe Onedrive als schijfletter en gebruik dan een zgn dual pane Explorer om te syncen.

Onedrive mappen als lokale schijf:
  • Ga eerst naar OneDrive op het web, log in en klik op de link Bestanden linksboven
    cid.jpg
  • Wanneer u dat doet, geeft de adresbalk een URL weer die een cid-nummer bevat
    ribbon.jpg
  • Maak een notitie van het cid-gedeelte van die URL, of hou de browser gewoon open zodat u het later kunt kopiëren en plakken.
  • Open nu de File Explorer (of in Windows 7, Windows Explorer) naar deze pc-weergave (Computer, in oudere OS-versies) en klik op Map Network Drive in de lint / werkbalk. (Als het lint standaard is verborgen, moet u het eerst openen.)
  • Wanneer u dat doet, verschijnt de wizard om een netwerkschijf te mappen
    mapnetworkdrive.jpg
  • Selecteer een station letter (O: voor OneDrive is wellicht handig.....) en voeg dit toe aan het map veld:
    https://d.docs.live.net/JOUW-CID
    waarin JOUW-CID het dus jouw CID nummer is.
  • Zorg ervoor dat "Verbinding bij aanmelding" blijft geselecteerd en klik vervolgens op Voltooien.
  • Log vervolgens in als daarom gevraagd wordt (direct of als je de O-schijf aanklikt, probeer even kan het niet testen heb geen Onedrive)
    fe1.jpg
  • Nu kun je de online Onedrive als normale lokale schijf gebruiken

Synchroniseren:
  • Gebruik Total commander of de freeware MultiCommander om te syncen
  • Kies in het linker deel van het dubbele Commander scherm de mappen die je wilt syncen en in het rechter gedeelt kies je de O-schijf, Ondrive dus
  • Met F5 kies je voor kopieren en als er een meldingsscherm komt wat je moete doen: vervangen, overslaan, oudere vervagen etc.. kies wat je nodig hebt

Het grote voordeel van zo een werkwijze is dat het heel overzichtelijk blijft wat er gebeurt. Alsof alles lokaal gebeurt maar je kopieert het toch naar de Onedrive.
 
Laatst bewerkt:
Beste Route99

Ontzettend bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt voor mij.
Ik zal dit echter aan iemand anders binnen mijn kringen voor moeten leggen want dit is voor mij toch echt een brug te ver.
En dan zou ik dat alleen bij mij thuis kunnen doen en niet op het werk waar door Windows 10 natuurlijk hetzelfde probleem geldt.

Dus nogmaals bedankt en misschien een keer tot later.

Margo
 
Ok, laat nog eens weten hoe het afloopt.
Mss een handige kennis, buur of collega?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan