probleem met domeinnaam, mail en andere sores

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi php4u,
zal ik dan een probleem ondervinden.
Degene die al jaren mijn domeinnaam verlengt stuurt mij een rekening.
Ik zag via whois.sc dat mijn domeinnaam expireert in november.
Blijkbaar moet ik eerst er voor zorgen dat ik de eigenaar en betaler ben, voordat ik kan verhuizen met code of niet?
grt
tom
 
Jouw domeinnaam is dus niet in handen van jou. Zo begrijp ik het.
Diegene die de domeinnaam in bezit heeft en dus eigenaar is van die naam, kan de naam aan jou overdoen.
Omdat de naam jou misschien veel waarde geeft, kan hij daar geld voor vragen. Soms kan dat heel veel zijn en slaan ze er een slaatje uit.
Je kan vragen of hij de naam over wilt doen aan jou. Dan kan hij dit regelen bij de hosting waar hij de naam heeft geparkeerd.

De vraag is, wil je dit of ga je een eigen domeinnaam verzinnen, zodat je deze zelf kan aanvragen bij Versio (niet duur) en dat je daar mee kan doen wat je wilt?

Wat is de domeinnaam eigenlijk? En waar heeft hij deze geparkeerd?
 
Laatst bewerkt:
hoi Femke98,
Zo zit het niet.
In 99 heb ik de domeinnaam aangeschaft.
Later is dat verder in de adminstratie meegenomen van degene die mijn mail op zijn server afhandelde.
Als mijn domeinnaam expireert zorgde diegene ervoor dat het weer werd verlengd en de rekening kreeg ik toegestuurd.
ter verduidelijking: Het heeft er alle schijn van dat hij ermee stopt , ik hem niet meer kan bereiken en..ik ben niet meer on speaking terms met diegene.
Ziedaar de complicatie. Ik wil redden zoveel mogelijk veilig stellen
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft toch zelf dat je moet zorgen dat je eigenaar wordt van die domeinnaam?
Dat kan alleen als hij nu eigenaar is en dan zal hij opdracht moeten geven om de naam van eigenaar te laten veranderen bij de hosting waar de domeinnaam staat geparkeerd.

Mocht jij wel eigenaar zijn van de domeinnaam, dan moet je hem contracten en zorgen dat je de code krijgt, zodat je de naam kan verhuizen naar een andere hosting. Maar is dat nodig?
Want hij kan toch gewoon zorgen dat de rekening naar jou toe gaat?
Als hij niet de eigenaar is dan is er toch niets aan de hand, dan ben jij toch eigenaar?
Alleen vervalt dan de service van de mail, maar de naam heb jij dan nog steeds.

Dus nogmaals, waar staat de naam geparkeerd of wat is de naam?
Dan kunnen we kijken waar de naam staat geparkeerd.
 
Als ik Tom begrijp kan hij de eigenaar niet meer bereiken. En dan wordt het erg lastig....

Je kan wachten tot de eigenaar de domein laat vervallen, waarna jij hem na een afkoel-periode kan registreren. Maar dan moet je wel hoop hebben dat niet iemand anders ermee aan de haal gaat.
Die kans zit er dik in, omdat er flink in domeinen wordt gehandeld, en zeker als je domein veel waarde heeft.
 
Interessant artikel: https://blog.iusmentis.com/2010/09/...m-registreren-legaal-verlengen-dan-weer-niet/

leesvoer, zodat je weet hoe het werkt met domeinnamen.

Ook interessant:
Wie is nu eigenlijk de eigenaar van mijn domeinnaam?

Wanneer jij een domeinnaam gaat registreren kun je bij de registratie kiezen of je een bedrijfsnaam invult of niet. Maar waar is dit goed voor?

Allereerst, Jij wordt de eigenaar, maar formeel is het zo dat je het exclusieve gebruiksrecht hebt van een domeinnaam voor zolang als je ervoor betaalt. Het gaat dus om een abonnementsvorm.

Op het moment dat jij een bedrijfsnaam invult bij de registratie, wordt het bedrijf de rechtmatige eigenaar van de domeinnaam. Mocht de contactpersoon veranderen, dan nog zal het bedrijf de eigenaar van de domeinnaam blijven.

Wanneer je geen bedrijfsnaam invult, maar de domeinnaam op persoonsnaam registreert dan zal deze persoon de eigenaar van de domeinnaam worden.

Uiteraard is het mogelijk om een domeinnaam over te dragen naar een andere persoon of bedrijf.

Dus: heb jij zelf die domeinnaam ooit geregistreerd en jij betaald de naam, dan ben jij de eigenaar!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meedenken. Jullie beide bijdragen lezende ligt het juridisch dus moeilijker dan gedacht. ik heb de domeinnaam in 99 gekocht, het tijdperk dat je vooral . org en . gov en .com had om te kiezen. Die andere partij , een webdesigner liet mijn adm voor het verlengen via zijn boekhouder lopen. Zijn administrateur stuurt mij dus een rekening als het weer voor twee jaar is verlengd met op de factuur de mededeling dat het is verlengd. Als de conclusie nu is dat ik daarmee mijn rechten heb weggeven, dan is sluipenderwijs een domme zet opgedoken. Begin er nu al rekening mee te houden dat ik de pineut ben
 
Nee hoor, jij hebt de domeinnaam aangevraagd, jij betaald deze dus is de domeinnaam van jou.

En dan nogmaals de vraag (derde keer): waar is de domeinnaam geparkeerd?
Want als je dat weet, dan neem je contact op met hostingbedrijf en leg je het voor.
 
RE: jij hebt de domeinnaam aangevraagd, jij betaald deze dus is de domeinnaam van jou.
Mogelijk hebben ze in 1999 de truc uitgehaald dat degene aan wie Tom betaalt de domeinnaam op zijn/haar naam heeft geregistreerd. In dat geval is Tom niet de eigenaar.

Op deze website voor flipse.com

Registrant : DYLAN FLIPSE, PENNSYLVANIA , USA
Registrar : FastDomain Inc, bluehost.com
Reseller : BLUEHOST INC, bluehost.com
Admin name : DYLAN FLIPSE, PENNSYLVANIA , USA
Tech Name : BLUEHOST INC, bluehost.com

Ik snap dat het spaghetti is.
 
Laatst bewerkt:
De registrerende partij is dus Bluehost.com. Contacteer hun eens naar de mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Bron en PHP4U,
Met jullie analyse is niks mis.
Alleen dat ik Flipse (niet mijn werkelijke domeinnaam) heb gebruikt om aan te geven wat het probleem is en hoe eruit te komen.
Ik tamboereer niet rond wat de werkelijke naam is, omdat ik zo mijzelf in de vinders kan snijden.Ik hoop dat daar begrip voor is.
Ik heb mij ontvangen facturen een goed bekeken en daar op staat als onderwerp 'domeinregistratie com/net/org/info datum verlenging): ????.com
Je begrijpt ???.com is mijn domeinnaam. En dat staat ook op de facturen die ik in de jaren daarvoor heb ontvangen. In 2011 stond nog als onderwerp op de factuur vermeld: " domeinregistratie ????.com"
Als ik de uitslag neem van mijn domeinnaam bij van whois.sc dat staat bij registrar:www.mijninternetoplossing.nl en bij registrant en bij admin naam: niet mijn naam maar die van de onbereikbare andere partij en zijn webdesignbedrijf.
Mogelijk is hier de beschreven truc die Bron aanhaalt aan de orde.
grt
tom
 
RE: Alleen dat ik Flipse (niet mijn werkelijke domeinnaam) heb gebruikt
Het is gebruikelijk dat je dan example.nl of example.com gebruikt. Dan zou het voor ons direct duidelijk zijn. Nu zoeken we naar oplossingen die niet van toepassing zijn, jammer van onze tijd.
 
Terecht dat je wijst op de fout.
Het mag duidelijk zijn dat dit het gevolg van het feit dat ik niet thuis ben in deze materie.
Daarom probeer ik kennis bij te spijkeren via helpmij en te zien wat mogelijk en onmogelijk is.
grt
tom
 
Ze zitten in Almere :eek:

Oké, mijn bijdrage was logisch omdat we toch het een en ander aan info mistte, in mijn ogen.

Nu het duidelijker is wat er aan de hand is, omdat je op de facturen hebt gekeken en daar dus het bewijs hebt waar een ander naar zat te gissen, weten we dat de domeinnaam niet in jouw handen is.

Oplossing: neem een andere domeinnaam wat er op lijkt en je bent overal van af.
Of, neem contact op via het contactformulier http://www.mijninternetoplossing.nl/contact.php en vraag naar de mogelijkheden.

Wat ik lees is dat ze niet veel kunnen betekenen voor niemand niet, dus ik denk eigenlijk niet dat je daar verder mee komt.
http://www.mijninternetoplossing.nl/faq.php

Vergeet die domeinnaam en registreer een nieuwe.
 
oef!
Een andere domeinnaam.
Die kant gaat het denk ik wel op.
 
Wat is het probleem eigenlijk? Dat je nu geen mails meer kan sturen met dat domein?
Je hebt er geen website aan hangen toch?
Kijk of er een domeinnaam is die er op lijkt, wie weet is de naam met .nl erachter nog beschikbaar.
Moet je dus even kijken, dat kan hier: https://www.versio.nl/domeinnamen

Kwestie nu van een goede hosting zoeken die gratis die e-mail service geeft.

Maar stuur nu eerst dat bedrijf waar de naam staat, een mailtje. Niet geschoten is altijd mis. (al denk ik niet dat je hulp krijgt)
 
Laatst bewerkt:
RE: Kwestie nu van een goede hosting zoeken die gratis die e-mail service geeft
Haha, klinkt tegenstrijdig. De servers van een hosting provider eten stroom en dat kost geld.
 
oef!
Een andere domeinnaam.
Die kant gaat het denk ik wel op.

Genoeg extenties tegenwoordig.
.pro, .biz, .news .musea. aero. fun etc....

Dus de naam zelf zou je mogelijk kunnen behouden. Dat maakt het makkelijker voor je vrienden/familie en kennissenkring om je nieuwe mailadres door te geven.
 
RE: Kwestie nu van een goede hosting zoeken die gratis die e-mail service geeft
En toch schijnt die bestaan als Antagonist mag geloven ;)

Jouw eigen domeinnaam voor € 9,05 per jaar.
Inclusief doorverwijzen, e-mail doorsturen, DNS-beheer, DNSSEC, etc.

Maar TransIP heeft het ook.
Je kan daar kiezen uit diverse zaken maar ook voor alleen e-mail vanaf je eigen domeinnaam https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/
En voor 2 euro per maand kan je niet stuk toch? (daarna 3 euro maar ook dat is te doen)
En dan kan je je mail doorsturen naar gmail, dat kan zo https://www.transip.nl/forum/post/prm/1635#1635

Handiger kan nie.
(ben toch benieuwd wat je moest betalen bij diegene waar je nu geen contact meer mee hebt)
 
Laatst bewerkt:
RE: En toch schijnt die bestaan als Antagonist
Wat ze doen is "doorsturen" naar een andere mailserver, je krijgt geen pop3 of webmail. Overigens heb ik wel goede ervaring met de pakketten van Antagonist. Bij provider TransIP krijg je maar 1 emailadres, erg weinig.

RE: En dan kan je je mail doorsturen naar gmail
Hoe verstuur je dan een e-mail vanaf je eigen domein? Dat gaat niet lukken helaas.

Mijn advies is gewoon een volwaardig hosting pakket en niet moeilijk doen over een 40 tot 80 Euro per jaar (afhankelijk van gekozen pakket en provider), bijvoorbeeld Mihosnet kost 60 Euro per jaar incl btw en 1e jaar halve prijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan