probleem met domeinnaam, mail en andere sores

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
Geacht forum,
Hoe is het volgende op te lossen.
De persoon die mijn domeinnaam (bijv flipse.com en jarenlang nooit iets mee gedaan) jaarlijks verlengt en mij de rekening stuurt stopt.
Mijn mail loopt via zijn mailserver en wordt sinds enige tijd doorgestuurd naar google mail met het oog op betere spamfilters.
De rekening voor google mail krijg ik per kwartaal van diegene.
Wat moet ik/heb ik nodig, om mijn domeinnaam in eigen beheer te krijgen zodat ik rechtstreeks kan verlengen en de rekeningen betaal.En moet ik die ergens bij een bedrijf als bijv your hosting parkeren.
Mijn mailadres eindigt op @flipse.com. Ook andere familieleden hebben zo'n extensie. Kijkend naar een ander bericht in dit forum, gaat het dus om aliassen.
Hoe kan ik dit laten migreren naar en andere mailserver ( het optuigen van een eigen mailserver lijkt me geen optie vanwege spam).
Is er een verband tussen het bezit van een eigen domeinnaam en het gebruik van een mail zoals @flipse.com.
Hoe kom ik er überhaupt achter waar mijn domeinnaam steeds wordt verlengd en hoe zorg ik dat dat bedrijf voortaan de rekening voor voortzetting bij mij deponeert?
Veel vragen waaruit blijkt dat ik er niet veel kaas van heb gegeten en hoop op duidelijk advies
vr grt
tom
 
Je kunt dit niet rechtstreeks zelf oplossen. Dit zal altijd via een webhoster moeten. Er zijn er vele. Bij interesse kan ik je ook wel helpen. Het gaat enkel om het registreren van je domeinnaam. Wil je een spamfilter dan kan dit er tussen worden geplaatst. Of je koppelt je e-mail aan een GMail adres en dan doet Google dit voor je.

Logischerwijs is e-mail gekoppeld aan je domeinnaam. Zou anders wel erg gemakkelijk worden als iedereen zelf een e-mailadres kan kiezen.

Verhuizen van het geheel is niet veel meer dan het aanpassen van de publieke DNS en het aanmaken van de benodigde mailboxen. Eventueel eerst nog al je oude e-mail downloaden van de server.
 
dank voor de snelle reactie. Heb belangstelling voor je hulp. Moet nu weg. Morgen even verder contact
 
Een hosting provider lijkt mij de beste manier. Je krijgt tegenwoordig veel opslagruimte met de mogelijkheid voor veel emailadressen en elk emailadres veel aliassen. Bovendien is het makkelijk in gebruik: in de browser, met Outlook of Windows Mail, of met een mobiele App. Wat betreft de prijs, denk aan 30 tot 80 Euro per jaar afhankelijk van het hosting pakket en de hosting provider. De domeinnaam is inbegrepen in een hosting pakket en de hosting provider zet dit voor je om. Mocht je in de toekomst een website of blog willen dan zit dit standaard in een hosting pakket.
 
a).Bron dank voor je additionele informatie.
b.) RogerS: wat voor een aanpak stel je voor om snel van die oude situatie af te komen. alsook: wanneer heb je een gaatje in je agenda.
Weet nu niks: zelfs niet waar mijn domeinnaam is geparkeerd en bij wie wordt afgerekend voor het behoud.
Heb wel een uitdraai van de aliassen, maar kan niet zien welke naam het googlemail account waar de mail uiteindellijk beland. Ik gebruik een imac en welk mailprogramma dat is (apple denk ik)
Bij nader inzien heb ik ook nog een kpn mailaccount, waar ik slecht bij kan komen.
Kortom vraagtekens te over.
grt
tom1
 
Je kan via http://www.whois.sc achterhalen wie de registrar is van je domeinnaam.
Vraag diegene om een eventuele verhuiscode, en of hij de domein op jouw naam kan zetten.
 
Hoi bron,
heb je nog en tip voor een betrouwbare hosting provider en is dat weer wat anders als een webhoster.
grt
tom
 
Ikzelf heb als internetprovider XS4ALL. En als hosting Reviced. Verder heb ik wat losse domeinen met DNS bij Versio staan.
 
phph4u,
zie dat versio aantrekkelijke tarieven hanteert.
Maarrr ... kom er wel steeds meer achter dat ik te weinig kaas van deze materie heb gegeten. Ik neem internet af van kpn
Want wat is hosting reviced. En Verso heeft het over domeinnamen verhuizen met .nl en ik heb .com.
Voel me op glad ijs, want ik heb geen zin in fouten waardoor de rommel nog groter wordt.
Lijkt me verstandiger dat ik iemand of een partij in de arm neem die dat fikst tegen betaling en weet wat ie doet.
Als je nog suggesties hebt. Hou me aanbevolen
grt
tom
 
Wat houdt je tegen om advies aan de helpdesk van die partijen te vragen, als je zekerheid wilt? Of houd je er van om onnodig met geld te strooien? ;)

Versio ondersteunt ook .com domeinen en nog 99+ andere.
 
Laatst bewerkt:
Een hosting provider regelt de verhuizing van de meest gebruikelijke domein extensies. Het maakt niet uit of het een .nl, .org, .com of andere extensie is die vaak wordt gebruikt. Een aantal klanten van mij hebben de website en email bij Antagonist gehost, een goede hosting provider met goede support. Bij elke hosting provider kan je alles instellen via een beheerpaneel waarvoor de provider ook een handleiding heeft (die je meestal niet nodig hebt omdat het instellen van bijvoorbeeld emailadressen makkelijk gaat).

Een internet provider is voor toegang tot internet, in jouw geval is dit KPN.
Een hosting provider verzorgt de domeinnaam registratie en opslag van email en een website (als je dat wilt)
 
Internetproviders (KPN, Ziggo, XS4ALL, Zeelandnet, Telfort etc...) bieden ook de mogelijkheden om een mailadres (of meerdere) af te nemen, echter zit je dan wel vast aan hun domein.
Dus als je overstapt naar een andere internetprovider dan raak je jouw mailadres kwijt, en moet je dus iedereen laten weten wat je nieuwe mailadres is.

Als je een gehost mailadres hebt, zoals Hotmail of Gmail (om een paar bekenden te noemen) dan heb je dit probleem niet. Maar ook kan je als je een eigen domeinnaam hebt (meestal met webhosting, maar soms ook met enkel mailhosting) daar een mailbox aanmaken. Ook dan kan je dit mailadres altijd gebruiken. En als je het voorelkaar krijgt om je achternaam als domeinnaam te registreren, dan heb je helemaal wat persoonlijks. Dit heb ik zelf ook namelijk. ;)
 
Bron en PHP4U,
Ben aardig bijgeschoold. Dank voor het delen van kennis.
Ga morgen uitvogelen met de hosting provider of er chocolade is de maken van de info die ik beeld kreeg bij whois.sc.
Ook daar is voor mij geen touw aan vast te knopen.
 
Internetproviders bieden ook de mogelijkheden om een mailadres (of meerdere) af te nemen, echter zit je dan wel vast aan hun domein.
Sommige internet providers bieden ook domeinregistratie maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Als de verhuizing bij een hosting provider vanuit emailadres dflipse gmail com wordt aangevraagd dan verloopt alles soepel.
 
Ik zit met de website in mijn handtekening bij Versio.
Voor 12 euro per jaar heb ik 1500 MB serverruimte en domeinnaam.

Ik ben altijd online (dat was in het begin van Versio wel anders ;) ) en dus is dat een uitstekend iets om mee te beginnen.
Andere websites staan bij een andere hosting, die veel kleiner is, iets duurder maar met veel meer uitstekende service.

Het is dus wat je wil.
En wat je wil verder? Ga je een website maken in Wordpress bijv. Dan zit je bij Versio ook goed.
Wil je alleen de email service kan dat ook.

En wat men hierboven zegt, vraag je code op zodat je je eigen domeinnaam kan verhuizen.
Daarna kan je beslissen wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
hoi Femke98,
wat bedoe met een code opvragen (wat is een code) bij een domeinnaam
grt
tom
 
hoi Femke98,
wat bedoe met een code opvragen (wat is een code) bij een domeinnaam
grt
tom

De verhuiscode! Het zou erg vervelend zijn als ik mij voor ga doen als jouw, en jouw domein laat verhuizen zonder jouw toestemming.
Vroeger kon dit (boetes waren wel erg duur + juridische kosten), maar tegenwoordig moet de eigenaar daarvoor een code (sleutel) meegeven bij de verhuizing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan