Pre-installed Apps verwijderen van Android-Smartphone Moto G4 Play

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Ik wil Pre-installed Apps verwijderen van mijn Moto G4 Play (Android versie 6.0.1)
en natuurlijk vind je het antwoord niet in de gebruiksaanwijzing.
Overal al gezocht, maar geen passende oplossing voorhanden.
Ja, iets over dat het toestel ge-ROOT moet zijn. Zover reikt mijn kennis niet, geen idee hoe en wat (te doen).

Iemand hier ervaring mee.
 
KingRoot al geprobeerd?
 
Oke. Maar ik lees op een bepaalde site het volgende :
"KingRoot is an application that lets you root your Android device in a matter of seconds, as long as you have an operating system between Android 4.2.2 and Android 5.1." En ik heb er Android 6.0.1 op zitten.

Maar tegelijk vond ik ook deze versie : https://androidmtk.com/download-kingroot-application
Een Kingroot-versie die bedoeld is voor Androidversies 2.2 tot 6.1
Oke. Is dit een kwestie van installeren en is de smartphone dat ge-root ?
Zo ja, met welk programma kan ik dan vervolgens pre-installed apps verwijderen ?
 
Laatst bewerkt:
En hoe oud is die site waar je dat las? ;)

Download de apk-file vanaf de kingroot site (https://kingroot.net), voer het uit, en dan kan je onnodige apps wissen wat normaal niet kan.
 
Laatst bewerkt:
Dus, voor de duidelijkheid, NA installeren van de APK-file
kan je aan de hand van diezelfde APK-file de Pre-installed-apps verwijderen ?
 
Ja, dat klopt. Ik heb dit wel eens gezien bij een Samsung telefoon, maar dat moet ook gelden voor een Moto G4 Play.

Dan heb je een KingRoot app op je telefoon, als je alles volgens de stappen ge-root hebt (erg simpel). Dan kan je de 'Uninstall Tool' in de app uitvoeren, die kan alle 'bloatware' zoals dat heet weer verwijderen. En ook je telefoon sneller maken door applicaties die niet nodig zijn, niet meer te laten draaien.

Probeer het eens.
 
1) Kortom, de APK-file heeft dus twee belangrijke apps ingesloten;
de Root en de uninstall ?

2) Stel dat e.e.a. niet doet wat het zou moeten doen, is het dan een kwestie van de APK-file UNinstalleren
(net als dat je in windows een herstelpunt aanmaakt en daar later weer op terug kan vallen) en dat je weer terug keert naar
de situatie van voor de install van de APK-file ?
 
Klopt, na het installeren van de apk, dan is (hopelijk) je telefoon ge-ROOT, en in dat geval kan je de onnodige app's verwijderen met de nieuwe vaste app KingRoot op je telefoon.
Ook kan je met KingRoot je telefoon weer Un-rooten.
 
Ik ga er mee aan de slag vanavond en laat e.e.a. hier weten !
 
Top, ik ben benieuwd!
 
Vraagje tussen door : Kan e.e.a. ook gedaan worden op een Samsung Android gestuurde tablet ?
 
Android is android ;)

Je had het te weten kunnen komen door het te proberen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan