Scroll funtie uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
121
Wanner je bent aan het werken in een microsoft access formulier en je raakt per ongeluk de scroll knop op de muis aan. Ongemerkt scrollt je formulier naar een andere record. Als u nu blijft doortypen heeft u per ongeluk de verkeerde record aangepast. Is hier een oplossing voor?
 
Geen doorlopend formulier gebruiken om records te bewerken :). Doe ik zelf overigens dus inderdaad nooit; bij mij kun je in doorlopende formulieren alleen maar een record selecteren en dan een 'normaal' formulier openen.
 
OctaFish, het is voor mij te ingewikkeld om de bestaande formulieren aan te passen dus dit is alleen een optie bij nieuwe.
 
Je kan eens kijken of je hier wat aan hebt. Zelf zou ik met restraints werken op verplichte velden; dan kan je het huidige record niet verlaten voordat je alle verplichte velden hebt ingevuld.
 
OctaFish, heb de link die je gaf uitgeprobeerd maar kreeg het niet werkend. De suggestie met retraints werken op de velden zegt mij even niets. Ik ben maar een goed willende gebruiker die in 2002 een programma gemaakt heeft voor een camping en dat wat bijwerkt gedurende de vacantie en verder niets met acces doet.
 
Dan is het handig om de db (of een afgeslankte versie met dummy records) mee te posten, dan kijk ik wel of ik de code er in kan krijgen.
 
OctaFish, mag ik het bestand naar je mailadres sturen wat mij uit een vorig contact bekend is?
 
Geen probleem, stuur hem maar op dan kijk ik er naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan