Corrupt Wordbestand tekst veranderd in cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shanagevaert

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
10
Ik was in word tekst aan het typen toen mijn tekst opeens begon te veranderen (op mac).
Is er een manier om de cijfers terug naar tekst om te zetten?
Dringend gezien dit voor mijn thesis is die ik woensdag moet afgeven en geen backup dus anders moet ik helemaal opnieuw beginnen.
Zie bijlage
M.v.g
Shana
 

Bijlagen

  • Masterproef met inbegrip van studiestage deel 1.docx
    74,5 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Je vraag is een beetje vaag; tekst die 'opeens' begon te veranderen in cijfers? Bij mijn weten zijn er geen fonts die letters omzetten naar cijfers. Sowieso heb je dan een probleem, omdat er 26 letters zijn (de accenttekens niet meegerekend) en maar 10 cijfers. Dus dat is op zich al heel vreemd. Maar een andere vraag is natuurlijk: heb je dat nu bij elk nieuw document? Of bij elk bestaand document dat je nu opent? En kun je een voorbeeldje posten?
 
Ik was in word tekst aan het typen, toen de tekst zich opeens uit zichzelf begon om te vormen naar cijfers. Op pagina 1 staan allemaal 11111, op pagina 2 allemaal 222 en zo 74 pagina's ( ik had normaal 40 pagina's tekst). Er blijft wel een tandwieltje draaien. Het is enkel dat bestand dat beschadigd is. Bij andere documenten heb ik dit niet. Als ik een nieuw document open dan heb ik dit probleem niet.
 
Dat is inderdaad een raar bestand; het is bere traag, maar dat komt vermoedelijk omdat er geen alinea's inzitten, maar alles gewoon doorloopt. Het lijkt er op alsof er toetsen vastzitten of zo. Maar dan zou je het ook bij een ander document zo moeten krijgen. Dus dat is wel vreemd.
 
Dat is inderdaad een raar bestand; het is bere traag, maar dat komt vermoedelijk omdat er geen alinea's inzitten, maar alles gewoon doorloopt. Het lijkt er op alsof er toetsen vastzitten of zo. Maar dan zou je het ook bij een ander document zo moeten krijgen. Dus dat is wel vreemd.
 
Het document blijft ook de hele tijd door laden dus dat is ook het rare. Weet echt niet wat ik eraan kan doen. Al geprobeerd van lettertype te veranderen maar dan blijven cijfers behouden.
 
Ingeving:

Heb je iets zitten knippen, plakken en/of kopieren gedaan, of een gekoppeld ( ingesloten object) bestand proberen in te voegen. ? Ik heb dit ook nog nooit gezien.

En je zegt doorladen...... Ook vreemd daarom. Het kan natuurlijk nooit kwaad om eens even grondig je computer te scannen.
 
Laatst bewerkt:
En 74.5 kB is wel errug klein voor een thesis.
Heb verschillende on-line repairs gebruikt maar ze kunnen er niks mee.
Met 7zip heb ik het grootste xlm bestand (document.xlm) eruit gehaald en die geopend, maar daar staan vnl verwijzing in, geen tekst stukken of delen daarvan.
Ik vrees... met grote vrees...
Kun je nog een backup bestand van word zelf terug vinden ergens?
 
Kijk even hier naar. Heb zelf helaas geen tijd om er in te duiken.
 
Het 'doorladen' komt omdat het enorm traag is; en dat komt omdat het hele document bijna één alinea is. Maar toch ook weer niet... Als ik een aantal regels over twee pagina's selecteer, dan slaat hij er een aantal over. Heel raar. Nog gekker: als ik de 'tekst' verwijder (dan verwijder ik dus de eerste regels met 1, 2 en 3) dan staan er gewoon weer allemaal 1tjes in de tekst. Terwijl ik die dus allemaal heb verwijderd. Hier is inderdaad iets heel vreemds aan de hand... Ik hoop dat je nog een kopie achter de hand hebt :).
 
Ik was voetnoten onder de pagina aan het aanpassen toen hij het in nummers begon te veranderen dus moet hier iets mee te maken hebben. Er is inderdaad wel in de tekst gekopieerd en geplakt. Ik had normaal ongeveer 40 pg's tekst, nu heb ik 74 pg's cijfers. Maar het document maakt precies wel nog een onderscheid tussen gewone tekst en de voetnoten.
 
Ik kan mezelf door de kop slaan maar geen kopie. Werk van een maand verloren en dit op 2 dagen inhalen. Vandaag vanalles uitgeprobeerd om het bestand hersteld te krijgen. Nu dus maar opnieuw begonnen.
 
Opties voor Word > Geavanceerd > Altijd back-up maken en je kunt daar ook nog kijken onder Bestandslocaties.
 
Ga je de oplossing geheim houden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan