Regelmatig uitvallend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
133
Hoi allemaal,

Ik zit al een paar maanden met een raar probleem. Mijn internet valt namelijk vaak uit (eens per uur tot iedere 10 minuten). Na wat research kwam ik erachter dat het probleem mogelijk bij de drivers van mijn netwerkkaart (zie onderdelen). Zo heb ik verschillende dingen geprobeerd: De killer driver met en zonder de killer software suite; de atheros AR8161 PCI-E controller driver (wordt op fora voorgesteld als vervanging van de killer drivers). Verder heb ik een systemcheck gedaan via DISM en vervolgens sfc in het CMD. Ook heb ik een statisch ip geprobeerd... zonder resultaat.

Na wat logboek avontuurtjes is mij opgevallen dat de volgende melding (geen waarschuwing of fout) vaak gelijktijdig valt met de internet uitval:

Gebeurtenis 1006, DHCPv6-Client: "De instellingen voor router-advertisement zijn gewijzigd op de netwerkadapter 11. De huidige markering M - Beheerde adresconfiguratie is false en de markering O - Andere stateful-configuratie is true. Aanbevolen handeling: als u deze gebeurtenis vaak ziet, komt dit waarschijnlijk doordat de markeringsinstellingen voor M en O op de router in het netwerk vaak worden gewijzigd. Neem contact op met de netwerkbeheerder om dit probleem op te lossen."


Nu kan ik echter op internet niet vinden wat dit precies inhoud en of dit enige invloed kan hebben op het uitvallen van mijn internet. Verder is nog op te merken dat ik de enige ben in mijn studentenhuis die last heeft van dit probleem.

Weet iemand wat dit precies is en hoe ik het uitvallen internet tegen kan gaan?

Met vriendelijke groeten,
greacus

Mijn specs
Windows 10 64bit up-to-date
CPU: i5 4690K
MB: Gygabyte Z97X-Gaming 5 (Killer E2200 netwerkkaart)
RAM: 16gb
GPU: GTX 970
Router: ZTE H369A (experiabox)
 
Laatst bewerkt:
De DHCP is een service van de router die je een IP adres geeft met nog wat instellingen. Als dit verandert ligt de oorzaak bij de router (onwaarschijnlijk want je medebewoners hebben er geen last van) of in de verbinding (netwerkkabel of WiFi) of in je laptop/pc.
Heb je nog wat info over de verbinding?
 
Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik heb echter een uurtje geleden de oplossing gevonden! Doordat IPv6 aanstond in de netwerk instellingen, probeerde de PC regelmatig over te schakelen naar IPv6, terwijl de router dit niet kan (of niet aanstaat). Door deze poging tot switchen stelt de router de verbinding over IPv4 uit waardoor ik geen internet meer had. Waarschijnlijk heeft de Killer software suite IPv6 aangezet in de internet instellingen. Sinds het afvinken van IPv6 protocol (netwerkwerkcentrum>Ethernet>eigenschappen(onderaan)>IPv6) werkt alles naar behoren zonder crash! (3,5 uur tot zo ver).

Ik hoop dat ik iemand met een soort gelijk probleem kan helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan